אחד המסלולים המועדפים על רבים מהטסים לחו"ל הוא המעבר בחנויות הפטורות ממכס (Duty Free) והצטיידות בשוקולד. מגפת הקורונה, שכמעט ושיתקה לחלוטין את עולם התעופה, השפיעה גם על מכירות השוקולד ברחבי העולם, כך מפרסמת סוכנות הידיעות בלומברג.
כעת נראית התאוששות מסוימת, עם שובם של המטוסים לשמיים. על פי דו"ח שפרסם איגוד הקקאו האירופי, ברבעון שלישי של 2021 צרכה אירופה 375,811 טון של פולי קקאו טחונים, גידול של 8.7% מצריכת הקקאו ברבעון המקביל אשתקד. עוד עולה מהדו"ח, כי גם ברבעון השני של השנה היה גידול של כ-13.6% בצריכת הקקאו של היבשת, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וזו הסתכמה ב-356,854 טון פולי קקאו שצרכה אירופה.
רוכשים אונליין
יחד עם זאת נצפה שינוי גם בדפוסי צריכת השוקולד, ונראה שבארה"ב העדיפו הצרכנים את השוקולדים המשובחים. בדו"ח שפרסמה התאחדות הקונדיטוריות הלאומית בארה"ב פורסם כי מרבית הצרכנים שמים לב לאחוז הקקאו בשוקולד, ומעדיפים את השוקולדים המכילים בין 71%-75% קקאו.
"בשנה וחצי האחרונות ראינו שצרכנים מוכנים יותר לפנק את עצמם בחתיכת שוקולד משובח כדי לתמוך ברווחתם הרגשית בתקופה מלחיצה זו", אמר ביל גויטון, מנכ"ל איגוד תעשיות השוקולד המשובח בארה"ב. לדבריו, "גל ההתעניינות הזה בשוקולד משובח עורר כל מיני ניסויים חדשים והכללות מתעשיית השוקולד המשובח, כאשר הצרכנים מוצאים דרכים חדשות להתאים שוקולד משובח לשגרה היומיומית שלהם".
כמו כן, מצוין בדו"ח כי מגפת הקורונה גרמה לעלייה בקנייה מקוונת של מוצרי שוקולד. 40% מלקוחות השוקולד בארה"ב העדיפו רכישת אונליין של שוקולדים, ולמעלה מ-70% מרוכשי שוקולד הפרמיום עשו זאת ברכישה מקוונת.