Contributors
מגפת הקורונה האיצה מספר תהליכים בשוק העבודה, ובעיקר את הצורך שלנו לייצר תוכן. כיום יש אנשי מקצוע רבים עם התמחויות ספציפיות, וכך היה המצב גם בימים שלפני הקורונה. עם זאת, המון יוצרי תוכן פרצו לתודעה דווקא בצל הסגרים וההגבלות.
למה זה קרה? הסיבות ידועות לכולנו. יותר זמן בית, מול המסכים והרשתות החברתיות, ובמקרים אחרים מדובר ביצרני תוכן שלידיהם התגלגל סכום משמעותי אותו ניצלו לצורך הפקת תכנים מסקרנים.
בנוסף, המעבר לעבודה מהבית עזרה לסלול את הדרך ליצירת מקצוע חדש – משפיען תוכן. האופציה הזו הפכה לממשית עבור רבים שמצאו ברשת פתרון תעסוקתי נוח.בין אם אתם שכירים, יזמים או שבחרתם בנתיב הקריירה המסקרן והפכתם למשפיעני תוכן בעצמכם, אין ספק שמתן דגש על התוכן הוא חשוב וקריטי באסטרטגיה העסקית שלכם.
contentpreneur – מה המשמעות?
יש שתי הגדרות כלליות לתפקיד החדש. הראשונה נוגע ליזמים שמשתמשים בתוכן כעמוד התווך של האסטרטגיה העסקית שלהם. דוגמאות לכך ניתן לראות בתחומים שונים, כמו סטארט-אפים שמייצרים אגף בלוג למוצר שלהם, עמודי יוטיוב לייעוץ, מגזין ניוזלטר על עיסוקי החברה ועוד. במקרה זה, התוכן הוא משמעותי כדי למצב את החברה במצב עליון יותר על פני המתחרות ולבנות קהילה חזקה הבנויה על תוכן עקבי ואיכותי.
במקרה השני, המוניטיזציה של התוכן היא הדרך בה נוקטים כדי להפוך למשפיענים בתחום. מדובר בדרך מאתגרת יותר, אך מדובר באנשים שמתמקדים אך ורק בתוכן כדי להתפרנס כמו יוצרי תוכן ביוטיוב או בטיקטוק, מייסדי פודקסטים, אנשים שמוכרים קורסים מקצועיים בלינקדין ועוד.
בצל המגפה
כאמור, העולם השתנה משמעותית במהלך הקורונה, ואחת התופעות שהתעצמו באופן משמעותי היא תופעת הערצת המשפיענים. כל זה קרה בתקופה בה אנשים רבים החלו לשקול את צעדיהם המקצועיים ולחשוב ברצינות על הסבת קריירה. עבור רבים שהתנסו בעולמות התוכן בעבר, הפיכה למשפיענים בתחום הייתה המהלך הטבעי, דרך נורמטיבית להתפרנס עם יתרונות רבים כמו איזון רב בין עבודה לבית ועוד.
עוד ועוד אנשים בחרו בנתיב הקריירה הזה בחודשים האחרונים והפכו את התחום למיינסטרימי, לצד ניצול של פלטפורמות מקוונות חדשות שהלכו וצברו תאוצה כמו Stripe או Venmo שסייעו להם לגבות כסף על השירותים והתוכן שלהם, או פלטפורמות תוכן נוספות כמו פטריון ודומות שמאפשרות להרחיב את קהל המשתמשים הפוטנציאלי.
השינויים הללו שברו את כל הכללים בתחום. אנשים הבינו כי אפשר לייצר תוכן איכותי שידבר לקהלים רחבים ולגבות על כך כסף, והתחומים היו מגוונים. מיינסטרימיים יותר, כמו למשל קורסים בלינקדין, או פחות מקובלים ונפוצים כמו פתיחת חשבונות פרטיים ב-OnlyFans.
הטרנד הלך והתעצם לאורך התקופה וכיום התעשייה החדשה פורחת. אנשים רבים בוחרים גם לשלב בין חייהם כמשפיענים לבין עבודה במשרה מלאה, עבודה מרחוק או עבודה מהבית, והם מנצלים את הזמן החופשי שלהם כדי להמשיך לעשות כסף מהצד.
דוח שפורסם על ידי CNBC מצא כי כשליש מהאמריקאים כיום מרוויחים כסף באמצעות עיסוקים צדדים, וכ-67% מהם התחילו לעשות זאת במהלך שלוש השנים האחרונות. יותר מרבע מהאמריקאים הבינו כי מדובר בדרך טובה להרוויח כסף כיס והצהירו כי בכוונתם להקים עסק קטן מהצד בשנה הקרובה.
בישראל המצב דומה. משפיעני תוכן נוכחים ובולטים מתמיד גם בסצינה הנוכחית. ישנם אנשים שעושים זאת במשרה חלקית וכאלו שעושים זאת במשרה מלאה, והתחומים מהם הם מגיעים מגוונים. למרות הכל, עדיין קשה להשוות את התופעה לממדים בה גדלה בארה"ב, בעיקר בשל גודלה וגודל האוכלוסיה בה. כמו כן, נראה שנורמת העבודה מהבית הייתה קשה יותר לעיכול עבור ישראלים רבים שחזרו בשמחה למשרדים עם סיומן של מגבלות הקורונה.
העתיד של עולם התעסוקה?
למרות הכל, נראה כי שעה שמדינת הסטארט-אפים ממשיכה להתפתח, גם משפיעני התוכן ממשיכים לצוץ בזה אחר זה. אם אתם לא מתכוונים לערוך שינויים משמעותיים בתעסוקה שלכם בשנים האחרונות – זה לא אומר שאתם לא צריכים לשים לב למגמה החדשה הזו. כמעט כולם צורכים תוכן בימינו בצורה זו או אחרת וקשה להתעלם מהמקום שהוא תופס בחיינו.
גם אם אתם עובדים בתאגיד או חברה גדולה והבחנתם כי לא ניתן מספיק דגש לעולם התוכן בארגון, זה הזמן שלכם להעלות את הסוגיה כדי לצבור אקסטרה קרדיט במשרד.
כמה מהחברות המצליחות בעולם כמו דיסני למשל מעסיקה עובדים רבים העוסקים בהיבטים שונים הנוגעים לתוכן של החברה. מדובר בצבא של ממש שכולל מפיקים, מעצבים, מנהלי פרויקים ועוד – כולם הפכו את החברה הענקית למה שהיא היום. ניתן לראות חברות גדולות אחרות שמתבססות על רעיונות דומים כמו למשל פלטפורמת פייבר למתן שירותים מרחוק ועוד. למרות שהמילה "משפיען" הפכה לשגורה במיוחד, כמעט כל העולם העסקי מבין את החשיבות שלהם למארג הדינמי והחדש שנוצר כיום.
אין ספק שיצירת תוכן וסטוריטלינג הם מהאספקטים החשובים ביותר בכל עסק ויוזמה חדשה. מוצרים מובילים רבים בשנים האחרונות השכילו להבין זאת ויישמו את התובנות באסטרטגיות השיווק והפרסום שלהם. משפיעני תוכן, אם כן, הפכו לחלק בלתי נפרד מהמארג החדש וכל הסימנים מראים שהם כאן כדי להישאר.
יונתן (יוני) פרנקל הוא אסטרטג תוכן ב-YKC Media, סוכנות דיגיטלית לשיווק שעובדת עם חברות טכנולוגיה בינלאומיות, קרנות הון סיכון ומיזמים בשלבים שונים.
ה-Contributors של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.