בעוד שבארץ הממשלה מחפשת דרכים יצירתיות לעודד את האוכלוסייה להתחסן, בארה"ב מתחיל המגזר הפרטי לאמץ גישות מרחיקות לכת בהרבה. מעסיקים ברחבי המדינה החלו להוריד ממשכורתם של העובדים הלא מחוסנים שלהם "היטל" של 20-50 דולר בחודש.
עד היום מעסיקים בארה"ב הציעו תמריצים שונים לעובדים כדי שילכו להתחסן – החל מכרטיסי מתנה, דרך יום חופש ועד כסף מזומן. אבל עכשיו כאמור, אל הגזר מצטרף גם מקל, לפי חברת הייעוץ Mercer, שמתמחה בהטבות עובדים ותנאי העסקה ועובדת עם אלפי מעסיקים ברחבי העולם.
"עם זן הדלתא שדחף מעלה את כמות נדבקים והאשפוזים בארה"ב, בעוד קצב ההתחסנות נותר ללא שינוי, קיבלנו בקשות מלפחות 20 מעסיקים במהלך השבועות האחרונים לכלול "כיסוי בריאותי" עבור עובדים לא מחוסנים, כדרך לעודד את שיעור החיסון במקום העבודה", אומר ווייד סיימונס, מ-Mercer.
מעבר לרצון לעודד שמירה על בריאות הציבור, יש כמובן גם סיבות כלכליות שדוחפות את השוק לעודד התחסנות. קורונה עשויה להוביל לתחלואה קשה – ובמיוחד בארה"ב – לאשפוז יקר מאוד בבית חולים, אשפוז שעלותו נופלת על העובד והביטוח הרפואי שלו, שעליו אחראית החברה המעסיקה. זו תשלם עכשיו פרמיה גבוהה יותר על אותו עובד. (אדם ללא ביטוח רפואי שהתאשפז למשך שבועיים במיאמי למשל צפוי לשלם סכום מפחיד של למעלה מ-100 אלף דולר).
בעוד שהיטלים רק מתחילים להפוך לכלי ממשי עבור מעסיקים, תמריצים כלכליים כבר נפוצים זמן רב בארה"ב בקרב חלק מהמעסיקים. מנתוני סקר שערכה Mercer בחודש האחרון בקרב למעלה מ-300 מעסיקים עלה כי, "10% מציעים תמריץ כלכלי, ו-19% הציעו חופשה כתמריץ". המגמה הזו רק גדלה, לפי החברה.
בשבוע החולף כמה שמות גדולים כמו גוגל ופייסבוק הודיעו על תוכניות לחיוב כל העובדים להתחסן לפני שיוכלו לחזור למשרד. יחד עם זאת, מרבית המעסיקים עדיין נמנעים מצעדים מעיין אלה מחשש שהיחסים עם העובדים יפגעו.