Contributors
חינוך הוא בין התחומים העתיקים ביותר בעולם והיום הוא נתפס כנושא חשוב מאין כמותו בעיני מקבלי ההחלטות, ולא בכדי. בעשורים האחרונים עולה לפרקים השאלה איך ניתן לחדש את המערכת הארכאית הזו, להתאים אותה לשנת 2021 ולהפוך אותה נגישה לצרכים הייחודיים של כל תלמיד ותלמידה?
כאן בדיוק נכנס לתמונה תחום ה-EdTech, כלומר הטכנולוגיה החינוכית. התחום קיים כבר למעלה מחמישה עשורים אך רק בשנים האחרונות הוא החל לצבור תאוצה של ממש. הקורונה האיצה אף יותר את התהליכים בתחום, שצפוי לצמוח בעד 18.1% עד לשנת 2027, כך לפי נתוני Grandview.
ה-EdTech כולל למעשה כל פתרון שמאפשר עדכון וחידוש של תהליך הלמידה כפי שאנו מכירים אותו. הפתרונות מגיעים מתחומים מגוונים, החל מפתרונות המיועדים לסטודנטים ועד לפלטפורמות חדשניות המיועדות ללמידה של תינוקות. הנה כמה חברות שעושות את השילוב בין התחומים בצורה יוצאת דופן.
נתחיל עם חברת Proprep, שמטרתה היא למקסם את יכולות הסטודנטים בתחומי לימודי ה-STEM, כלומר תחומי המדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה. החברה מנגישה נושאים שונים בתחומי המדעים המדויקים באמצעות סרטוני וידאו קצרים הכוללים תכנים תאורטיים, תרגולים וחוברות תרגול שהוכנו על ידי מרצים מובילים.
הפלטפורמה נותנת מענה לסטודנטים מחוגים מגוונים, והוציאה למעלה מ-50 אלף סרטונים שונים. הגישה החדשנית של החברה מושפעת בין היתר מהמלצות שמגיעות ממומחים בתחום מדעי המוח, שטוענים כי סרטונים קצרים מהווים את הדרך האופטימלית ללמידה.
חברה נוספת שנותנת מענה לסטודנטים היא Board Infinity, המיועדת גם לבוגרי תארים שמחפשים לעשות את צעדיהם הראשונים בשוק העבודה. החברה מציעה פלטפורמה המספקת מספר אפיקי למידה, כמו קורסים המספקים תעודת סיום, שירות קואוצ'ינג מלמעלה מאלף מאמנים מורשים וכן קורסים המיועדים לקהל מחפשי העבודה. בנוסף, האפליקציה נותנת מענה גם למי שמחפש אפיקי מעבר בין תחומי עבודה שונים וכן תכניות אקסלרטור לקריירה. כיום החברה פעילה רק במספר ערים בהודו, אבל היא צפויה להרחיב את פעילותה בקרוב.
גם גילאי גן עד 12 לא נותרו בלי מענה טכנולוגי ראוי. חברת Kalam Labs המשלבת בין עולם הגיימינג לבין עולם הלמידה, מפגישה בין שני תחומים רלוונטיים והכרחיים לתלמידים בגילאים הללו. השחקנים בפלטפורמה לומדים באמצעות משחק והאפליקציה מעניקה סימולטורים המדמים למידה בכיתה ומעקב אחרי התקדמות בחומר הנלמד. מטרת העל של החברה היא לא רק ללמד את הילדים את חומרי הלימודי הקיימים, אלא להצית בהם סקרנות באמצעות שילוב נושאים שהילדים אוהבים ומתחברים אליהם.
חברת נוספת וותיקה בתחום שהוקמה כבר בשנת 2006 היא חברת Dream Box שיצרה פלטפורמה טכנולוגית ללמידת מתמטיקה באמצעות משחקים. הפלטפורמה מאפשרת לתלמידים ללמוד מתמטיקה בסביבה הנוחה להם, לאו דווקא בכיתת לימוד. ראשית, הפלטפורמה מספקת הערכה כללית של רמת הידע של התלמידים והצרכים הפרטניים שלהם, כך שניתן יהיה לגשת ללמידה באופן מותאם הרבה יותר. לפי סקר פנימי שהחברה ניהלה, ניתן לראות שילדים המשתמשים באפליקציה לפחות שעה בשבוע – שיפרו את הציונים שלהם בכ-60%, נתון מדהים כשלעצמו.
כידוע, העולם מתפתח ואיתו גם הטכנולוגיה, לכן אין ספק שבשנים הקרובות נראה לא מעט חידושים בתחום הטכנולוגיה החינוכית. השינויים שאנו עדים להם כיום הם ניצנים לתובנות שצמחו בין היתר גם בתקופת הקורונה, שהשאירה תלמידים וסטודנטים רבים הרחק מכיתת הלימוד, מה שהנכיח את חשיבות שילוב הטכנולוגיה בלמידה גם בימי שגרה.
רגב גור הוא בוגר רשימת Forbes 30Under30, ומכהן כמנכ”ל והבעלים של חברת השיווק והפיתוח העסקי נרטיב בניו יורק, פירמה העוסקת במשפיעני רשת בארצות הברית ומנהלת קמפיינים ברחבי העולם.
סייעה בהכנת הכתבה: נוי פרי
ה- Contributors של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.