Search
Close this search box.
Forbes Israel Logo

Facebook Home: יותר מדי פייסבוק פחות מדי הום

לאחר שאפליקציית מסך הבית של פייסבוק לאנדרואיד, Facebook Home, הושקה והפכה זמינה להורדה מחנות האפליקציות Google Play, התגובות לא איחרו להגיע. חלק שיבחו, חלק התעלמו אך רוב הביקורות היו דווקא נגד האפליקציה. הטענה העיקרית – ממשק המשתמש של פייסבוק משתלט על מערכת ההפעלה ולוקח מאנדרואיד את כל הקסם שמושך לשם את המשתמשים מלכתחילה.

גם לסמארטפונים ישנים מגיע

פייסבוק החליטה להשיק את האפליקציה בחנות ה-Play Store עבור 7 מכשירים בלבד: ה-HTC First, איתו מגיעה אפליקציית מסך הבית באופן מובנה ו-6 מכשירים מובילים נוספים מבית סמסונג ו-HTC. מוקדם יותר, משתמשים מקהילת המפתחים של XDA-Developers כבר החליטו להפוך את האפליקציה לזמינה עבור כל המשתמשים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד.

אך השאלה הגדולה היא, כמובן, מדוע האפליקציית הושקה אך ורק לסמארטפונים הללו ולא הגיעה אל מכשירים אחרים, ישנים יותר? הרי ברור שבסופו של דבר, סביר להניח ש-Facebook Home יהיה זמין גם למכשיר הנקסוס השונים של גוגל ולמכשירים ניידים מתקדמים נוספים, אך לא בטוח שלמכשירים כגון ה-Galaxy S הראשון או ה-HTC Sensetion. דווקא פייסבוק, אשר אמורה לשים את "האנשים במרכז" ולאפשר לכלל המשתמשים לתקשר אחד עם השני, בוחרת באסטרטגיה של שיווק דרך מכשירי High-End בכדי כביכול, לקבל משובים מאוכלוסייה "איכותית".

נראה לכם מוכר? | מקור: Google Play

אך נראה שההחלטה של פייסבוק להשיק את מסך הבית עבור מספר מכשירים מצומצם מתבררת כטעות פטאלית: הנחיתה הרשמית של האפליקציה בחנות ה-Play Store החלה ברגל שמאל, כאשר נכון לכתיבת שורות אלו כ-3,350 ביקורות יורות חיצים כלפי פייסבוק עם ציון ממוצע של 2.4 מתוך 5, דעיכה בסקרנות המשתמשים ויחסי ציבור גרועים במיוחד.

סביר מאוד להניח, שהתמונה הייתה שונה לגמרי אם פייסבוק הייתה משחררת את האפליקציה לכלל משתמשי אנדרואיד, וכך גם משתמשים אשר לא זוכים לעדכוני גירסא מהיצרניות שלהן יכלו לקבל שדרוג כלשהו למכשיר וחוויה שונה למסך הבית שלהם.

הלו, אנחנו עדיין באנדרואיד


מקור: Google Play

ה-Review שמובא למעלה מסמל, ככל הנראה את כל מה שטוב, ועם זאת מגוחך באפליקציית מסך הבית החדשה של פייסבוק. התגובה של Matthew Burrell, שנבחרה באקראי לגמרי, מספרת למשתמשים כי המוצר המובא הוא למשתמשים שלא עושים שימוש בווידג'טים במסך הבית שלהם באנדרואיד. מדובר בסירוס קולקטיבי לאוכלוסייה רחבה ממדגם המשתמשים באנדרואיד, שכן הווידג'טים הם אחד מהפיצ'רים השימושיים ביותר במערכת ההפעלה ואחד מסממני ההתבדלות שלה מהגנים הסגורים של Windows 8 Phone ו-iOS.

נראה שההימור של פייסבוק להשתלט על מסך הנעילה ומסך הבית של המשתמשים ולקחת ממנו פונקציונליות כל כך משמעותית כגון ווידג'טים או הוספה של מספר מסכי בית, לא צלחה בלשון המעטה. הגישה למגירת האפליקציות נעשתה מסובכת יתר על המידה והבעיה הכי גדולה בממשק החדש של פייסבוק, הוא שאין גישה מהירה לפונקציונליות בסיסית של סמארטפון, כגון חייגן, מצלמה ודפדפן אינטרנט.

למרות הכל, יש גם דברים טובים

אבל בואו לא ניקח מההשקה של פייסבוק רק את הדברים הרעים. סך הכל, מדובר בפתרון נוח למדי עבור משתמשים שלא יכולים בלי הרשת החברתית: ה-Cover Feed מוצג בצורה טובה למדי ומביא למשתמשים את עדכוני הסטטוס החדשים ביותר ישירות כאשר הם מסתכלים על מסך הסמארטפון שלהם ופיצ'ר ה-Chat Heads מאפשר למשתמשים דרך מקורית ומיוחדת להתנהל עם ממשק ההודעות של פייסבוק, במיוחד עם האינטגרציה של פייסבוק ל-SMS ו-MMS.

בנוסף, אסור לשכוח שמדובר בגירסא הראשונה של האפליקציה, כך שעדכונים בחודשים הקרובים יגיעו כמעט בוודאות. בפייסבוק לא עבדו כל כך קשה בכדי להמאיס את המשתמשים על הרשת החברתית ואין ספק שהתגובות הנזעמות בחנות ה-Play ישאירו חותם עמוק בכל החלטה של החברה בקשר לעדכונים חדשים למסך הבית.

לא אינטואיטיבית | מקור: Google Play

ההתחלה צולעת, אך מוקדם להספיד

לסיכום, ניתן להגיד שבמנלו פארק יש לחבר'ה בפייסבוק עוד הרבה עבודה. נראה כי הניסיון של פייסבוק לכפות את עצמה על המשתמשים לא צלח באופן מיוחד והשינוי בתפיסה, בנוסף לעדכונים של פונקציונליות טלפון בסיסית חיוניים ביותר בכדי להבטיח שגם משתמשים שהם לא Power Users יוכלו ליהנות מאפליקציית מסך בית חברתית ומהנה. עד אז, החוויה הלא אינטואיטיבית של פייסבוק תמשיך לעורר הדים רבים ברשת ובינתיים, הנהלת הרשת החברתית יכולה לסמן וי על דרך אחת נוספת מתוך 1,000 האחרות שקדמו לה שהצליחו לעצבן את המשתמשים.

לידיעה המקורית באתר ניוזגיק

כתבות נוספות מניוזגיק:

10 טיפים להעלאת אפליקציות לחנות ב-Windows 8

היזהרו: מתקפת בוטנט חדשה על אתרי וורדפרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן