מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג הכריז לפני מספר חודשים על יעד שאפתני: 50 מיליון אנשים משתמשי פייסבוק שיחוסנו נגד קורונה. צוקרברג הציב את היעד במטרה לעודד אנשים נוספים להתחסן, אך תחקיר חדש מגלה כי מאמציו סוכלו על ידי לא אחרת מהחברה שהוא עצמו הקים – פייסבוק.
כלי תקשורת זרים דיווחו בהתבסס על מסמכים פנימיים של החברה כי הרשת החברתית חיבלה במאמצי האלגוריתם מבחינת הפצת מידע לא אמין על מגפת הקורונה ולמעשה עודדה פוסטים שהפיצו מידע שקרי על חיסונים ועל המגפה. במהלך החודשים האחרונים, חוקרי רשתות חברתיות התריעו כי פוסטים שקודמו על ידי פייסבוק התמלאו במהרה בתגובות של מתנגדי חיסונים ומידע שקרי, לרבות תגובות המבוססות על התנגדויות אישיות, תיאוריות קונספירציה ועוד.
היקף התגובות הנרחב ברשת החברתית תפס במהרה את תשומת לבם של ארגוני הבריאות העולמיים כמו WHO ו-UNICEF, כך לפי מסמכים פנימיים של פייסבוק שפורסמו בתחקירים השונים. עוד צוין בהודעות הפנימיות של החברה כי הרשת החברתית מודעת לעובדה כי פוסטים בנוגע למגפה "מוצפים בתגובות של מתנגדי חיסונים", אך לא צוין כי בכוונתה לעשות משהו בנידון.
מחקרים שנערכו בחודשים האחרונים על ידי פייסבוק הראו כי כ-41% מהתגובות ברשת החברתית שנכתבו בשפה האנגלית בפוסטים הקשורים למגפה עודדו אי התחסנות וכי גולשים בארה"ב לבדה נחשפו מידי יום ל-755 פוסטים הקשורים בנושאים המדוברים.
חוקרי הרשת החברתית וכן פוליטיקאים לרבות נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הביעו בעבר חשש בנוגע לנזקים שגורמת פייסבוק בשל חתירה לרווח. נכון לעכשיו, פייסבוק לא הגיבה לטענות שנחשפו כלפיה בתחקירים.