Forbes Israel Logo
"במטאוורס, כל מה שאפשר להעלות על הדעת - ניתן למכור" | צילום: Shutterstock
"במטאוורס, כל מה שאפשר להעלות על הדעת - ניתן למכור" | צילום: Shutterstock

שמלה שמחליפה צבעים לפי מצב הרוח? מעצבי האופנה מצטרפים למטאוורס

מותגי האופנה העילית כמו ראלף לורן, גוצ'י, ודולצ'ה וגבאנה ממהרים להקים חנויות חדשות בעולם הווירטואלי. מדוע קופצים הלקוחות על ההזדמנות ואיך זה קשור לפייסבוק?

חברת ההוט קוטור ראלף לורן הקימה בדצמבר האחרון סניף חדש והחליטה לוותר על מילאנו, טוקיו או ניו-יורק לטובת מיקום חדש ומפתה: העולם המקוון של Roblox, פלטפורמת משחקים מקוונים עם 47 מיליון משתמשים פעילים מדי יום. 

ב-Roblox, החנויות הווירטואליות של ראלף לורן פתוחות 24/7 ונגישות לכל אחד בעולם בכמה קליקים בלבד. שם ניתן לרכוש מעילי פאפר וירטואליים, כובעי צמר משובצים ובגדי רטרו סקי מיוחדים לעונת החורף. זו רק דוגמה אחת לאופן שבו תעשיית האופנה מתחילה להתעמק בעולם שנקרא Metaverse, כאשר ראלף לורן, גוצ'י, בלנסיאגה ואחרים גובים מחיר מלא עבור ביגוד ואביזרים דיגיטליים בלבד.

אז מה זה בכלל המטאוורס?

בקצרה, הרעיון הוא שזו יכולה להיות הגרסה הבאה של האינטרנט, המציעה חוויה סוחפת ותלת מימדית יותר. במטאוורס, ניתן ליצור פרסונה דיגיטלית שנקראת אווטאר ולחפש חוויות דומות למה שעשויים להתעניין בעולם האמיתי – לקנות בגדים, לאכול במסעדות ולהשתתף בקונצרטים. 

העולם הווירטואלי הוא לא רעיון חדש, אז מה קורה עכשיו שכולם מתלהבים?

למגפה יש קשר לזה. מכיוון שההגבלות אילצו מיליונים ברחבי העולם להסגר ולהתרחק חברתית, אנשים החלו לבלות הרבה יותר זמן באינטרנט. לפי eMarketer, מבוגרים בארה"ב בילו 7 שעות ו-50 דקות ביום באינטראקציה עם מכשיר דיגיטלי בשנה שעברה, עלייה של 15% לעומת 2019.

פייסבוק גם עוררה תשומת לב רבה כשהודיעה שהיא משנה את שמה ל-"Meta" באוקטובר האחרון, עם שאיפות להפוך לשחקית מרכזית במטאוורס. ענקית המדיה החברתית תשקיע 10 מיליארד דולר השנה ואפילו עוד יותר בשנים הבאות כדי להפוך את זה למציאות. ביל גייטס חזה לאחרונה שנשתתף בפגישות עבודה במטאוורס בלבד בשלוש השנים הקרובות.

Meta | צילום: Shutterstock

מותגי הוט קוטור, שהעבירו את תצוגות האופנה למקוונות במהלך המגפה וחשבו על איך להתחבר ללקוח בעולם הדיגיטלי, ממהרים כעת להבין את אסטרטגיית המטאוורס שלהם. גוצ'י, ברברי ודולצ'ה וגבאנה מוכרים אופנה וירטואלית ונייקי רכשה סטארט-אפ שיסייע לה בעיצוב פריטים וירטואליים שימכרו בעולם הווירטואלי.

איך זה יכול לשנות את תעשיית האופנה? 

למעצבים יהיה הרבה יותר חופש אמנותי. ב-metaverse, ז'קט יכול להיות בוער מאש, עשוי מים או לשנות צבעים במהלך היום או לפי מצב הרוח של הבעלים. "אפשר לשכוח מחוקי הפיזיקה במטאוורס", ​​אומר סיימון ווינדזור, מייסד שותף של Dimension Studio, שעזרו לבלנסיאגה להציג תצוגת אופנה וירטואלית במהלך המגפה. "במטאוורס, כל מה שאפשר להעלות על הדעת – ניתן למכור."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.