H&M מפתיעה אפילו את עצמה: זינוק של 12% במכירות במאי

מותג האופנה השבדי H&M פתח את העונה החמה עם עלייה של 12% במכירותיה בחודש מאי. מדובר בחדשות טובות במיוחד מאחר שבחודש אפריל הראתה הרשת היחלשות בביצועיה. על פי ניתוחי אנליסטים, ככל הנראה העלייה נובעת מהתחממות מזג האוויר ברחבי אירופה ואסיה, שמשכה את הקונים אל החנויות. כמו כן, העלייה בפועל גברה גם על התחזיות, שניבאו גידול בשיעור של 8% בלבד. 

אנליסטים מסבירים גם כי ככל הנראה, לאחר חודש חלש (אפריל), נותרו בחנויות הרשת מלאים רבים, אותם לא מכרו בחודש מאי, במקום למלא אותם מחדש. לכן, קיים חשש שמגמה זו תשפיע דווקא לרעה על תוצאות הרבעון השני של 2012. 

בנוסף, לעומת התוצאות החיוביות הכלליות, דווקא בשוק החזק ביותר של הרשת, גרמניה, נרשמה ירידה של 6% במכירות. כעת חוששים כי המצב הכלכלי הקשה באירופה יגרום שוב לירידה במכירות המותג. 

את הרבע הראשון של השנה סיימה רשת H&M בעלייה של 15% במכירותיה העולמיות, שהסתכמו ב-4.52 מיליארד יורו. בשבוע הבא צפויה הרשת לפרסם את תוצאותיה לרבעון השני של 2012. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן