Forbes Israel Logo

יש חשמל באוויר: המטוס החשמלי-ישראלי ביצע טיסת בכורה מלאה

מטוס AIR ONE. יאפשר טיסה נגישה ויחסית זולה | צילום: AIR
מטוס AIR ONE. יאפשר טיסה נגישה ויחסית זולה | צילום: AIR
AIR מתכוונת למכור את הכלי, שמיועד לטייס ולנוסע אחד, באופן ישיר לצרכנים. מטרתו העיקרית היא לאפשר לבעליו לטוס למרחקים קצרים ובמהירות, והוא יהיה שלכם בתמורה לכ-150 אלף דולר

חברת AIR הישראלית הודיעה כי כלי הבכורה שלה, AIR ONE, השלים בהצלחה את טיסת המבחן המלאה שלו. ה־AIR ONE הוא כלי חשמלי שמיועד לטייס ולנוסע אחד. טיסת המבחן, שנערכה בשדה תימן, לא הייתה מאויישת והופעלה מרחוק.

בניגוד לכלים דומים אחרים, שהציגו חברות מתחרות, AIR מתכוונת למכור את הכלי באופן ישיר לצרכנים. מטרתו העיקרית היא לאפשר לבעליו לטוס למרחקים קצרים ובמהירות של עד 250 קמ"ש, בתצורה שאמורה להחליף את כלי הרכב רגיל.

משקלו של המטוס החשמלי הוא 1,100 ק"ג, והוא מסוגל להמריא ולנחות במצב אנכי – מבלי להשתמש במסלול המראה.

ה־AIR ONE כולל מספר פטנטים רשומים במבנה האווירודינמי ובתוכנת בקרת הטיסה, המאפשרים לו לספק טיסה נגישה ויחסית זולה. טווח הנסיעה של המטוס הוא 100־150 ק"מ בטעינה אחת, והסוללה דומה בגודלה לזו של רכב חשמלי רגיל. המחיר ההתחלתי של AIR ONE צפוי לעמוד על כ־150 אלף דולר.

מטרתו העיקרית היא לאפשר לבעליו לטוס למרחקים קצרים ובמהירות של עד 250 קמ"ש | צילום: AIR

AIR מעסיקה 20 עובדים, ועד כה גייסה 10 מיליון דולר, בעיקר משני אנשי עסקים הפועלים בתחום הרכב. המטוס טעון רישוי מרשות התעופה הפדרלית (FAA), והחברה מעריכה שתוכל להתחיל בייצור סדרתי בשנת 2024.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.