תמונה שווה אלף מילים? הבינה המלאכותית בשירות חנויות הבגדים המקוונות

"לנסות להיות מקורי ויצירתי 100 פעמים ברציפות, זה לא הדבר הכי כיפי" | אילוסטרציה: DALL·E 2
"לנסות להיות מקורי ויצירתי 100 פעמים ברציפות, זה לא הדבר הכי כיפי" | אילוסטרציה: DALL·E 2
איך כותבים תיאור שונה ומלהיב עבור מאות פריטי אופנה דומים באתרי המסחר האלקטרוני? אם בעבר קופירייטרים היו נאלצים לגייס את כל האנרגיה שלהם לכך – כעת נכנסות לתמונה טכנולוגיות בינה מלאכותית שעושות זאת במהירות

מחפשים לרענן את המלתחה? גלישה באתרי האופנה באינטרנט חושפת בפניכם שפע של אפשרויות: חולצות פסים, חולצות עם צווארון, חולצות עם כיס, חולצות עם הדפסים, חולצות V עם צווארון V וחולצות כפתורים. ואלה רק חולצות.

בעבר, קופירייטרים נאלצו לגייס את כל האנרגיה שלהם על מנת לכתוב תיאורים נלהבים עבור כל פריט ופריט, תוך הקפדה על תיאור מדויק של החומרים והגזרה. זה עלול לקחת להם שבועות. כעת, חלק מהקמעונאים בודקים אם יש באפשרותם להשתמש בבינה מלאכותית ג'נרטיבית, תוך שימוש באותה הטכנולוגיה הבסיסית כמו ChatGPT, כדי לעשות זאת במקום הקופירייטר האנושי.

Stitch Fix החלה להשתמש בשנה שעברה בבינה מלאכותית כדי לייצר תיאורי מוצרים עבור הקטלוג המקוון שלה הכולל אלפי פריטים. "אנחנו יכולים לכתוב 10,000 תיאורי מוצרים ב-30 דקות", אמר סאצ'ין דוואן, מנהל הטכנולוגיה הראשי של סטיץ' פיקס. "הם ממש טובים", הוסיף.

קמעונאים מסתכלים על הטכנולוגיה כדרך לצמצם את הזמן ואת ההוצאות הכרוכות בהפעלת אתרי המסחר האלקטרוני, במיוחד מכיוון שהרווחים צומצמו בשל עלויות גבוהות ורמות גבוהות של הנחות. קופירייטרים בארה"ב מרוויחים בממוצע 29 דולר לשעה, או כ-60 אלף דולר בשנה, לפי ZipRecruiter. בינה מלאכותית יכולה לעשות את העבודה בזול יותר, ובשבריר מהזמן.

"גרב היא גרב"

ב-Adore Me, מותג הלבשה תחתונה שנרכש על ידי ויקטוריה'ס סיקרט, נהגו הקופירייטרים להתלונן על כך שכתיבת תיאורי מוצרים היא אחת המשימות הפחות אהובות עליהם, והיא לוקחת להם 20 או 30 שעות בחודש. "כשאתה צריך לנסות להיות מקורי, מהנה ויצירתי 100 פעמים ברציפות, זה לא הדבר הכי כיפי", אמר רנג'ן רוי, סגן נשיא אסטרטגיה של Adore Me.

כעת הם יכולים להשתמש בבינה מלאכותית כדי להזניק את התהליך. "זה עדיף מאשר לבהות במסך ריק", אמר בריאן הנסי, מנכ"ל Talkoot, המשתמשת בבינה מלאכותית כדי לעזור לקמעונאים מקוונים לייצר קופי. "גרב היא גרב. חולצת טריקו לבנה היא חולצה לבנה", אמר הנסי, שהיה בעבר מנהל התוכן העולמי של אדידס. "אני יודע מה הם. והבינה המלאכותית יודעת מה הם".

הלקוחות של הנסי, הכוללים את אדידס, אנדר ארמור, ריבוק וברטון, חסכו 40% בעלויות הפקת תוכן, ובנוסף הפחיתו שגיאות פי שלושה והגדילו את שיעורי ההמרה ב-10%.

שפה מותאמת אישית

ברטון, חברת הסנובורד, משתמשת בבינה מלאכותית כדי להתאים אישית את חוויית הקנייה שלה. בחברה יודעים שהאתר שלה נוטה למשוך יותר גולשי סנובורד מושבעים, בעוד שדף האמזון של המותג מופיע בפני הורים או גולשי סנובורד מתחילים. אז החברה משתמשת בבינה מלאכותית כדי לכתוב תיאורי מוצרים נפרדים: יותר שפה ויזואלית באתר שלה, ושפה חינוכית תיאורית יותר באמזון.

סנובורד של ברטון. משתמשים בבינה מלאכותית כדי לכתוב תיאורי מוצרים נפרדים בפלטפורמות שונות | צילום: Shutterstock
סנובורד של ברטון. משתמשים בבינה מלאכותית כדי לכתוב תיאורי מוצרים נפרדים בפלטפורמות שונות | צילום: Shutterstock

בינה מלאכותית טובה גם באופטימיזציה של צורת החיפוש. Adore Me ראתה עלייה של 40% בחיפוש ללא שם המותג, כלומר הוא מופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש כאשר מישהו שאולי לא מכיר את המותג נכנס לאינטרנט ועושה חיפוש כללי אחר חזיות, תחתונים או בגדי ים.

חידוד כושר המכירות של אלגוריתם לוקח זמן. כאשר Adore Me התחילה להתעסק עם הטכנולוגיה, התיאורים היו כלליים ומונחים ממוחזרים שבני אדם כנראה לעולם לא ישתמשו בהם בחיפוש אחרי הלבשה תחתונה. לאחר מכן היא החלה לאמן את האלגוריתם על פי הנתונים שלה, והזינה לראשונה את כל 23 אלף תיאורי המוצרים שכתבה מאז הקמת החברה עשור קודם לכן.

"הייתם חושבים שמאגר גדול עדיף יותר", אמר רוי מ-Adore Me, אבל הוא כלל חוסר עקביות של כותבים שונים עם סגנונות שונים מתקופות זמן שונות. בסופו של דבר, רוי הזין לאתר קופי מהשנתיים האחרונות, שהיה לו קול מותג עקבי הרבה יותר, ומשם השתנו הביצועים. הוא דאג שכל תיאור היה מותאם לחיפוש, כולל הפניות לחזייה או לתחתונים התואמים.

ללא פיטורים, בינתיים

"זה מטורף", אמרה מאי חביב, מנכ"לית Writer, חברת בינה מלאכותית שעבדה עם Adore Me על תיאורי מוצרים. "הם כמעט מסוגלים לחסל את כל המאמץ האנושי בתהליך הכתיבה". ב-Adore Me אמרו שלא פיטרו אף קופירייטר, אבל תיאור התפקיד השתנה כדי להתמקד באסטרטגיית שיווק ברמה גבוהה יותר ובעבודת קמפיינים יצירתית.

קמעונאים גדולים וחברות מזון ומשקאות מגלים את העניין הרב בקופי שנוצר על ידי בינה מלאכותית | צילום: Shutterstock
קמעונאים גדולים וחברות מזון ומשקאות מגלים את העניין הרב בקופי שנוצר על ידי בינה מלאכותית | צילום: Shutterstock

Stitch Fix גם אמרה שצוות הקופירייטינג שלה נותר שלם. הבינה המלאכותית שומרת על בני אדם "בלולאה" כדי לתת משקל לשיקול הדעת שלהם. הסטייליסטים שלה, למשל, בוחנים המלצות סטיילינג שנכתבו באופן אוטומטי לפני שהם שולחים אותן לקונים. כל זה עוזר להקל על עומס העבודה.

למרות שקשה לומר כמה האלגוריתמים אשמים, צריך לקחת בחשבון שמספר הסטייליסטים ש-Stitch Fix מעסיקה ירד בשליש מאז 2019, בעוד שמספר מדעני ומהנדסי הנתונים עלה בשליש, על פי הדוחות השנתיים של החברה.

חברות נוספות צועדות בכיוון הזה. קמעונאים גדולים וחברות מזון ומשקאות מגלות את העניין הרב ביותר בקופי שנוצר על ידי בינה מלאכותית. עם הבאזז האחרון סביב ChatGPT, הוא אמר שהוא נתקל בציפיות גבוהות, כשכמה חברות מוכנות לתת לטכנולוגיה להשתלט לחלוטין.

"זה כמו לבוא אל חקלאי שחורש באמצעות פרד כבר 40 שנה. אתה אומר לו שייצרת טרקטור שהוא צריך רק לעלות עליו והוא יוכל לזרוע את השדות שלו בזמן שיא. והאיכר יתלונן: 'אז למה אני עדיין צריך לנהוג בו?'", אמר הנסי. "אנחנו מנסים להילחם ברעיון שבינה מלאכותית יכולה לעשות הכל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן