מי אתה, ChatGPT? כל מה שאתם צריכים לדעת על הצ'אטבוט שסחף את הרשת

ChatGPT. משירות לקוחות ועד הדרכת כוח אדם | צילום: Shutterstock
ChatGPT. משירות לקוחות ועד הדרכת כוח אדם | צילום: Shutterstock
שירות חדש, המבוסס על מנגנונים אוטומטיים לעיבוד שפה, "משוחח" עם הגולשים כמעט בכל נושא אפשרי • מי עומד מאחוריו, עבור אילו שימושים הוא מתאים ומהם החסרונות שלו? • ריכזנו כמה נתונים בסיסיים שכדאי לדעת

הנחה שלא חייתם על אי בודד בחודשים האחרונים, סביר להניח ששמעתם על הטרנד האחרון שסחף את הרשת – ChatGPT, צ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית המשתמש במנגנוני עיבוד שפה טבעית (NLP) וכך מקיים עם המשתמשים דו־שיח.

ChatGPT מאפשר למשתמשים בו לשאול שאלות או לספר סיפור – והבוט יגיב עם תשובות רלוונטיות, כשהממשק נועד לדמות שיחה אנושית וטבעית עם המכונה. בהתבסס על GPT־3.5, מודל שפה שהוכשר לכתיבת טקסט, מותאם הממשק לייצר דיאלוג ולהעניק "משוב אנושי" (RLHF) – התגובות של ChatGPT נשמעות אנושיות מכיוון שהוא הוכשר על ידי כמויות אדירות של נתונים שנכתבו על ידי בני אדם.

ריכזנו כמה נתונים בסיסיים שכדאי לדעת על מערכת הצא'טבוט שסחפה את הרשת:

החברה מאחורי ChatGPT

OpenAI, חברת בינה מלאכותית ומחקר שבסיסה בסן פרנסיסקו, השיקה את ChatGPT ב־30 בנובמבר 2022. OpenAI, שבין מייסדיה המיליארדר אילון מאסק, יצרה גם את Whisper, מערכת זיהוי דיבור אוטומטית, ואת DALLE•2, מחולל תמונות ואומנות – כולם מבוססי AI.

OpenAI, שבין מייסדיה אילון מאסק, יצרה גם את DALLE•2, מחולל תמונות ואומנות | צילום: Shutterstock

בשנים האחרונות קידמו מעבדות המחקר המובילות את כלי הטקסט מבוססי הבינה המלאכותית ו"העשירו" את הבוטים עם מיליארדי מילים כתובות, כולל פוסטים מבלוגים וספרים קלאסיים.

ChatGPT תוכנן במיוחד כדי לחקות שיחות אמיתיות, והבוט מסוגל להסביר, לזכור את מה שנאמר קודם לכן בשיחה, לפרט רעיונות כשנשאל ואפילו להתנצל כאשר הוא טועה או מטעה.

מגוון יישומים

ניתן להשתמש ב־ChatGPT לשימושים שונים, לרבות שירות לקוחות, קניות מקוונות, גיוס והדרכה של כוח אדם, ייעול פעולות ומתן חוויות לקוח מותאמות אישית.

ניתן להשתמש במערכת גם עבור יצירת חוויות סיפור אינטראקטיביות, המאפשרות למשתמשים לחקור וללמוד מעולמות וירטואליים.

דוגמאות נוספות לשימושים השונים ב־ChatGPT: יצירת תגובות באמצעות הצ'אטבוט או עוזר וירטואלי, כדי לספק אינטראקציות טבעיות עם משתמשים; סיעור מוחות של רעיונות עבור יוצרי תוכן באמצעות מילות מפתח או נושאים שונים; יצירת תקשורת מותאמת אישית, כגון תגובות דוא"ל או המלצות למוצרים; יצירת תוכן שיווקי כמו פוסטים בבלוג או עדכוני מדיה חברתית; תרגום טקסט; סיכום מסמכים ארוכים; שימוש בתשובות קיימות של הצ'אטבוט ליצירת כלי שירות לקוחות אוטומטיים.

ChatGPT תוכנן במיוחד כדי לחקות שיחות אמיתיות | צילום: Shutterstock

ויש גם חסרונות

למרות ש־ChatGPT היא כלי צ'אטבוט חזק ומבוסס בינה מלאכותית, יש לו כמה מגבלות. הוא יכול לספק תשובות רק על סמך הנתונים שעליהם הוכשר.

זהו אינו מנוע חיפוש, ולכן אין לו את היכולת לחפש מידע באינטרנט. במקום זאת, הוא משתמש במידע שלמד כדי ליצור תגובות – מה שמשאיר מקום לטעויות. ייתכן שהצ'אטבוט לא יוכל לספק מידע מעמיק או להבין הקשר או ניואנסים אנושיים בשיחה.

כמו בשימוש בכל כלי בינה מלאכותית, צריכים מנהלי חברות להיות מודעים לסכנות של הטיה אפשרית. אם הנתונים ש־ChatGPT מבוסס עליהם מוטים, התשובות שהבוט יספק יהיו מוטות גם כן. כל חברה צריכה להיות ערנית לגבי התוכן המתקבל מהצ'אטבוט כדי להבטיח שהוא לא מוטה או פוגעני

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן