Forbes Israel Logo

הכר את האחר: כך תעברו אירועי נטוורקינג בהצלחה מסחררת

לא לשכוח לחייך ולהקשיב לצד השני: כך תרקמו קשרים חזקים ויציבים עם הקולגות | צילום: Shutterstock
לא לשכוח לחייך ולהקשיב לצד השני: כך תרקמו קשרים חזקים ויציבים עם הקולגות | צילום: Shutterstock
שוק העבודה המודרני דורש כי היכולת ליצירת קשרים חזקים תהיה בארגז הכלים של כל יזם. כך תחזקו את מערכות היחסים הקיימות עם הקולגות ותרקמו קשרים יציבים ויעילים

Contributors

בשוק העבודה המודרני, נטוורקינג הוא אחד הכישורים החשובים ביותר שיכולים להיות בארגז הכלים של כל יזם. זו דרך מעולה להרחיב את מערכות היחסים המקצועיות שלכם על ידי מפגש בלתי מתווך עם לקוחות, שותפים ואנשי קשר הדרושים לצורך התפתחות המיזם שלכם, וגם שלכם עצמכם.

כיום, אירועי נטוורקינג והכרות הפכו לאירועים נפוצים מאד בביצת ההייטק המקומית והעולמית. כדי שתוכלו להפיק את המיטב מאירועי ההיכרויות העמוסים באנשים, חשוב שתגדירו את המטרות שלכם ותתרגלו את הפיץ' (הצגה) של עצמכם ושל המיזם שאתם מובילים.

היכולת לנטוורקינג יעיל מורכבת מכמה ממדים ולא מסתכמת אך ורק במוכנות לפגישות עם אנשים חדשים או יציאה לסבב לחיצות ידיים. נטוורקינג היא מעין תכנית מובנית שמטרתה להכיר אנשים שיעשו אתכם עסקים בהמשך, או טוב מכך – יציגו בפניכם את אלו שיעשו אתכם עסקים, יקדמו וידריכו אתכם לאורך דרככם המקצועית.

הדרך הטובה ביותר להצליח במהלך אירוע נטוורקינג אם כך היא להגיע עם תכנית מוכנה מראש, לרכוש כישורים מתאימים ולהוציא את התכנית שלכם לפועל במהלך המפגש. כדי להכין את תכנת הפעולה הטובה ביותר, כדאי שתשאלו את עצמכם: מה אני באמת רוצה להשיג במהלך הפגישות? לאיזה מקומות הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלי מגיעים בדרך כלל?

הטריק המרכזי פשוט למדי: עליכם להיות פרואקטיביים במימוש התכנית שלכם. משמעות הדבר היא שעליכם לשלוט על המצב אליו אתם נכנסים במקום רק להגיב אליו בזמן אמת, כך שתוכלו לצאת מאזור הנוחות שלכם ולאתגר את עצמכם בדרך להשגת מטרותיכם. אנשים רבים הולכים לאירועים אך מעטים יודעים כיצד לייצר דרכם קשרים חזקים ופוריים באופן יעיל. כך תעשו זאת נכון.

קודם כל – הגיעו מוקדם

התייצבות מוקדמת לאירוע היא אסטרטגיה טובה יותר מאשר הגעה מאוחרת, כאשר כולם כבר התחילו לשוחח ביניהם. בתחילת האירוע האווירה תהיה בדרך כלל יותר רגועה ושקטה משום שאנשים עדיין לא התאגדו בקבוצות או פגשו אנשים שהם מכירים ונוח להם יותר בקרבתם. הגעה מוקדמת משמעותה שיהיה לכם קל יותר למצוא אנשים לדבר אתם כאשר הם עדיין לא נתפסו כשותפים לשיחה.

תנו חיוך – הכל לטובה

אירועי נטוורקינג עלולים להיות מלחיצים, גם עבורכם וגם עבור שאר האנשים שנמצאים לצדכם באירוע. אל תחששו, על ידי חיוך רחב תוכלו לשבור את הקרח באופן כמעט אוטומטי. מדובר גם בטריק פסיכולוגי מצוין להרגעת הלחץ שלכם עצמכם וכך גם תוכלו להיראות חמים ומזמינים יותר לאנשים אחרים.

זכרו לחייך לפני שאתם נכנסים לחדר או לפני שתתחילו בשיחה הבאה שלכם. חיוך ושפת גוף רגועה יכולים למשוך אליכם אנשים בסביבה הקרובה וגם לגרום להם לחייך בעצמם ולבוא משוחררים ונעימים יותר לקראת השיחה.

נטוורקינג | צילום: Shutterstock
עשו את הצעד הראשון ואל תשכחו לחייך: כך תעברו את אירועי ההיכרויות העסקיות בהצלחה מסחררת | צילום: Shutterstock

ביישנות בצד: אל תחכו שייגשו אליכם

נכון שמדובר באירועים שיכולים להיות לא פעם מביכים ומציפים, אך כדאי שתיראו נגישים ולא תעמדו בצד החדר ותצפו שמישהו יתקרב אליכם ויעשה את הצעד הראשון. בסופו של דבר, מטרת האירועים הללו היא הכרות, לכן אין סיבה שלא תתחילו את השיחה בעצמכם.

שיטה טובה לפתוח שיחה בקלות היא על ידי שימוש במספר שאלות פשוטות. גשו לאדם או לקבוצה ותתחילו את השיחה במשפט פשוט כמו: "אפשר להצטרף אליכם?" או "מה מביא אתכם לאירוע הזה?".

הבעת עניין באנשי השיחה שנמצאים אתכם באירוע תקרב אתכם צעד אחד במעלה הסולם ליצירת קשרים לטווח ארוך שתוכלו לנצל הרבה אחרי שהאירוע כבר נגמר.

סבלנות: אל תנסו למכור

זכרו, מפגש נטוורקינג עוסק בבניית מערכות יחסים. קודם כל צריך לבנות יסודות טובים ועם הזמן – יגיעו גם ההזדמנויות העסקיות. שמרו על שיחה קלילה, מהנה ובלתי פורמלית. לא צריך לבצע עסקאות מכירה תוך דקות מרגע הפגישה.

הרעיון הוא ללמוד להכיר את האנשים מולכם משום שישנה נטייה טבעית של אנשים לעשות עסקים עם מי שהם נהנים מחברתו. לכן, אם תתחברו למכרים החדשים שלכם, יש סיכוי גדול שהם יבחרו לעזור לכם המשך.

כמובן שאם לקוח פוטנציאלי אכן שואל אתכם על השירותים שלכם במסגרת השיחה ביניכם, עליכם להיות מוכנים מראש ולהציג תיאור קצר וקולע שישאיר בצד השני טעם של עוד ויעודד מעורבות בהמשך הדרך.

צריך לדעת להקשיב

כמו בכל סיטואציה חברתית, גם כזו המנותקת מהעולם העסקי, היכולת להקשיב היא חשובה וקריטית כדי לתקשר לצד השני שלא מדובר רק ביחסים מבוססי אינטרס. אם תשתלטו על השיח ותדברו בלי סוף על עצמכם – תרחיקו את בן השיחה שלכם ותשיגו את התוצאה ההפוכה ממה שהתכוונתם מלכתחילה.

אין ספק שאנשים אוהבים לדבר על עצמם ולהרגיש מיוחדים, ואתם לא יוצאים בכך מן הכלל, אך ראוי שתדעו גם להקשיב לצד האחר, להסתכל לאנשים בעיניים, להיות קשובים לשיחה ולהתייחס לפרטים שעולים בה – כל אלו יגרמו לצד השני להרגיש מוערך יותר, מה שיתרום להתפתחות מערכת היחסים העתידית.

מה מרכיב משא ומתן מוצלח? | צילום: Shutterstock
חשוב להתעניין באדם האחר כדי להגיע ליחסים לטווח הארוך, ברמה העסקית והאישית | צילום: Shutterstock

אל תשכחו לעשות פולואו-אפ

החלק המרכזי, העיקרי והחשוב ביותר בכל אירוע נטוורקינג בא לידי ביטוי דווקא כשהאירוע נגמר. עכשיו, אחרי שיצרתם קשרים טריים עם אנשים חדשים – עליכם לעבוד על שימור הקשרים שיצרתם. כמו שלא תהפכו לחברים קרובים של אדם שרק אמרתם לו שלום ברחוב, כך לא מספיק לגשת לאנשים באופן חד פעמי באירוע בודד כדי שהם יזכרו אתכם לטובה וירצו לסייע לכם בהמשך.

טיפוח הקשרים שיצרתם היא עבודה קשה שדורשת השקעה רבה מצידכם. שאלו את שותפיכם לשיחה מהי הדרך הטובה ביותר לשמור אתם על קשר. יש אנשים שמעדיפים תקשורת באמצעות המייל ואחרים מרגישים יותר בנוח לשוחח בטלפון. אחרים יספרו לכם שהם מעדיפים אך ורק רשתות חברתיות כמו לינקדאין.

אחרי שהבנתם מה כוס התה של הפרנטר שלכם, צרו עמם קשר תוך 48 שעות מסיום האירוע כדי להראות להם שאתם מעוניינים בהמשך הקשר ושאתם זמינים אליהם, תוך התייחסות למשהו שדיברתם עליו במהלך האירוע.

אם תנהגו כך – אנשי הקשר שלכם יזכרו אתכם, ולטובה. מכאן ואילך, צרו קשר אחת לכמה זמן כדי לשמר את הקשרים שרקמתם לטווח הארוך.

אין ספק שנטוורקינג אינו מסתכם באירועים ומפגשים נקודתיים, אלא שמדובר בכישור חשוב להתפתחותכם האישית והמקצועית, ויש להשקיע בו זמן ומשאבים מנטליים רבים. עם זאת, המציאות מוכיחה שהעבודה הקשה משתלמת ולעולם אין לדעת מה תהיה שיחת הטלפון או המייל הבא שתקבלו ואיך הם יעזרו לכם מבחינה מקצועית או אישית.


קרן הוד היא בוגרת רשימת Forbes 30Under30, מייסדת ומנכ”לית ארגון WE – Women Entrepreneurship, המקדם נשים בתחום היזמות ומפעיל תכניות הכשרה ליזמיות.

ה-Contributors של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.