חברת SmartStudy שעומדת מאחורי Baby Shark, הסרטון הויראלי ששיגע הורים ברחביי העולם, צולל לתוך שוק ה-NFT הרותח. פלטפורמת החינוך המקוונת מדרום קוריאה הודיעה על שותפות חדשה עם סטארט-אפ בשם Makersplace מסן פרנסיסקו שעוסק בסחר טוקנים של NFT.
מטרת השותפות היא להשיק קולקציית NFT בהשראת הסרטון הפופולרי, שתושק כבר בחודש הבא. מעריצים של משפחת הכרישים המופיעה בסרטון החלו להתעניין ברכישת פריטים בפלטפורמה של Makersplace ובין הרוכשים המוקדמים ביותר ניתן למצוא את הרפאר המוכר אמינם ומנכ"ל בית המכירות סות'ביז לשער, ביל רופרכט.
"מדובר בסנסציה שנולדה בעידן האינטרנט, וככזו, השילוב בין בייבי שאקר לבין NFT הוא טבעי. אין ספק שהסרטון ישאיר את החותם שלו בעולם המקוון", אומר בין ג'יונג, מנכ"ל Pinkfong USA, שלוחה של חברת האם הדרום קוריאנית בארה"ב.
הסרטון שפורסם בשנת 2016 הפך לויראלי רק שנתיים לאחר מכן, בשנת 2018, אז הפך ריקוד הבייבי שארק לפופולרי במיוחד והפך לאחד מהסרטונים הנצפים ביותר ביוטיוב כיום, עם כ-9.7 מיליארד צפיות.
בחודש אוגוסט האחרון, Makersplace גייס כ-30 מיליון דולר בסבב גיוס הראשון שהובל על ידי Bessemer Venture Partners, קרן הון סיכון מעמק הסיליקון שידועה בהשקעות מוצלחות בספוטיפיי ובפינטרסט. החברה נוסדה בשנת 2018, על ידי יאש נפלטי, עובד פינטרסט לשעבר, דניאל צ'ו וריומה איטו.
גם Smartstudy זוכה להצלחה בעקבות ההודעה של שיתוף הפעולה. הונו של מנכ"ל החברה קים מין-סוק שהוא בעל המניות השני בגודלו בחברה, זינק ב-6% לאחר ההכרזה על הפרויקט המסקרן.