Contributors
אנו משאירים עקבות דיגיטליים בכל פינה בה אנחנו מבקרים ברחבי הרשת – בין אם נרשמנו לאפליקציית היכרויות, נכנסו לרשת ה-Wifi בשדה התעופה בבנגקוק או, לא עלינו, נרשמנו לאתרים שאנחנו לא מעוניינים שידעו שנרשמנו אליהם. זו אחת הסיבות שנושא הפרטיות ברשת הפך לאחד מהנושאים החמים ביותר בשנים האחרונות.
שמירה על פרטיות המשתמשים היא חלק בלתי נפרד מתחום הפרסונליזציה ושימור הלקוחות. בשנתיים האחרונות, הצרכנים הדיגיטליים עברו שינויים מהותיים. ניתן לומר שכיום נוצר דור חדש של צרכנים – אקטיבי, מודע יותר וקנאי יותר לפרטיותו. ניתן היה לראות זאת היטב במקרה של תוכנת המסרים הפופולרית וואטסאפ, שחייבה לאחרונה עדכון פרטיות ותנאי שימוש באפליקציה וגרמה למהומה בקרב המשתמשים. דבר דומה קרה גם בפייסבוק, שהתקפלה בשל לחץ המשתמשים בכל מיני פרטים הקשורים במדיניות הפרטיות של המשתמשים בפלטפורמה.
חברת mine היא חברה ישראלית שהציעה פתרון יעיל למצב. הפלטפורמה של mine מציעה למשתמשים לבדוק את העקבות הדיגיטליות שהם משאירים אחריהם, כלומר, באילו אתרים שומרים את המידע האישי שלנו, מה שמסייע לגולשים לדרוש מאתרים מסוימים למחוק את פרטיהם.
מעבר למעקב אחרי העקבות שהשארנו בעבר, דרך נוספת לשמירה על הפרטיות ברשת היא לעקוב אחרי האתרים אליהם נרשמים בעתיד. Pocket למשל הוא תוסף שאפשר להתקין על הדפדפן שלנו והוא יוצר רשימה של כל אתר חדש שאנחנו נרשמים אליו. אפשר להסתכל על הרשימה הזו אחת לכמה חודשים כדי לעשות 'ניקיון פסח' של אתרים שאנחנו כבר לא משתמשים בהם.
כאמור, דור הצרכנים החדש הפך חכם וזהיר יותר. מחקרים מראים רק כשליש מהלקוחות מאמינים שחברות ומותגים עושים שימוש נכון ואחראי במידע האישי שלהם. זה נתון מדהים ומדאיג. במציאות הנוכחית, מותגים חדשים מבינים שעליהם צריכים לייצר תחושת ביטחון עבור המשתמשים.
אתרים, חברות, מותגים ושירותים שידרשו מהלקוחות שלהם מידע רב מידי בשלב מוקדם מידי – ככל הנראה יינטשו בשלב מוקדם יחסית בתהליך ההרשמה. זו הסיבה שחברות שונות צריכות לקחת בחשבון את נושא הפרטיות כבר בשלב יצירת אסטרטגיית השיווק והתאמת חווית הלקוח. כך ניתן לעשות זאת בכמה צעדים פשוטים.
הקדימו את המתחרים
לא כל המותגים הבינו את השינוי התפיסתי של הצרכנים, לכן זה בדיוק הזמן המתאים לספק את הצורך של המשתמשים ולהגיד להם את הדברים בצורה הכי ברורה שיש. אתם יכולים לחשוב על קופי שיווקי ברוח – "אנחנו לא צריכים את המידע שלכם כדי שתירשמו לשירות שלה". למעשה, הדברים הכי מובנים מאליהם הם אלו שעוד לא נעשו או נאמרו בבירור בתחום, לכן ייתכן וזה בדיוק הזמן שלכם להקדים את כולם.
פתו את הצרכנים להישאר
בפועל, אחד מהקשיים הבולטים של מותגים המציעים ושירותים שונים הוא היכולת לשמר לקוחות ברגע הכניסה לאתר שלהם. ככל שתהליך ההרשמה או הרכישה באתר יהיה קל יותר ויכלול פחות צעדים הדורשים מתן מידע מצד המשתמשים, כך הסיכוי שהצרכן יאבד סבלנות ואמון וינטוש את האתר – נמוך בהרבה.
כל מה שצריך זה לבקש
חברות המזמינות את הצרכנים לשתף את המידע שלהם באמצעות כלים פשוטים כמו כפתורים של מסכים או לא מסכים, מעבירים ללקוח תחושת שליטה על המידע שלו. באופן זה החברה מתקשרת ללקוח שרק לו יש את היכולת להחליט אם לשתף את המידע האישי שלו או לא. כדי לעורר שיתוף, תוכלו לצרף מידע על היתרונות שבשיתוף המידע הרלוונטי שאתם מבקשים. מחקרים בתחום מצביעים כי מעל ל-50% מהלקוחות ענו שישקלו לשתף מידע כל עוד יש בכך ערך מוסף עבורם.
השקיעו בתחום הפרסונליזציה
אם עברתם את כל המשוכות והמידע של הצרכנים כבר הגיע לידיים שלכם, תשתמשו בו בחכמה ונסו להעניק להם את החוויה הכי מותאמת אישית שהם יכולים לקבל. כך המשתמשים ירצו להמשיך להשתמש בשירות שלכם, המותאם בדיוק לצרכים שלהם. כ-40% מהלקוחות ציינו בסקרים שונים שהיו רוצים שהשירותים שהם מקבלים יהיו מותאמים אליהם אישית בצורה אופטימלית. כדי לעשות זאת בהצלחה – הם צריכים לשתף מידע, כך שלמעשה נוצרה סיטואציה בה גם אתם וגם הקהל שלכם מרוויחים.
ידע זה כוח
השינויים שחווה שוק העבודה בעת האחרונה הצריכו כל מנהל מחלקת שיווק לרכוש מיומנויות חדשות כמו יכולות אנליזה. אם תיעזרו במחלקות השונות בחברה שלכם כדי לקבל נקודות מבט רחבה ככל שניתן, תוכלו להבין מהן המגבלות והפרצות של המשתמשים מבחינת שיתוף המידע והדאטה שלהם. באופן זה תוכלו לייצר תוכן שיווקי וחווית משתמש יעילה יותר.
רגב גור הוא בוגר רשימת Forbes 30Under30, ומכהן כמנכ”ל והבעלים של חברת השיווק והפיתוח העסקי נרטיב בניו יורק, פירמה העוסקת במשפיעני רשת בארצות הברית ומנהלת קמפיינים ברחבי העולם.
ה- Contributors של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.