סך גיוסים: 195 מיליון דולר
עובדים: 250 (70 בישראל, 40 באוקראינה, 140 בארה״ב)
מייסדים: אלון אלרואי, בועז כץ וערן בן-שושן
הקמה: 2011
משקיעים: Insight Partners, Viola Growth, Next 47, OurCrowd
בדצמבר האחרון הודיע ביזאבו, הסטארט-אפ שפיתח טכנולוגיה מתקדמת לניהול כנסים אונליין, על אחד מסבבי הגיוס הגדולים שנרשמו בשנה האחרונה – 138 מיליון דולר.
זה לא מקרה. בשנה האחרונה, בעקבות הסגרים והמגבלות החמורות, חלה צמיחה מטאורית בתחום באירועים הווירטואליים ברשת. בביזאבו, שהיו שם עוד לפני הקורונה כפלטפורמה טכנולוגית לניהול כנסים עסקיים, הימרו בדיוק על התרחיש הזה – וגרפו את כל הקופה עם צמיחה שנתית של 100% בהכנסות.
מהר מאוד הצליחו בחברה להתאים את הטכנולוגיה שלהם לכנסים הווירטואליים והצליחו לייצר סביבת נטוורקינג וחוויה אינטראקטיבית, ששילבו את המשתתפים באירוע כאילו הם שם באופן פיזי.
שלושת היזמים ערן בן-שושן, בועז כץ ואלון אלרואי, שהכירו בתכנית Zell ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה, בנו פלטפורמה שתרכז את כל האלמנטים המרכזיים לאירוע מוצלח – כולל בנית אתר, מערכות רישום וסליקה, ואפליקציה מיוחדת למשתתפי הכנס. המערכת שפתחו מאפשרת אוטומציה ופרסונליזציה בעולם האירועים והכנסים – כך שהאירועים הופכים למדידים, אנשי השיווק יודעים האם החזירו את ההשקעה באירוע, או האם למשל גדלו המכירות.
הפידבקים החיוביים לטכנולוגיה ולחוויית המשתמש גרפו מחמאות מקיר לקיר מצד חברות ענק וארגונים מובילים בעולם שמשתמשים בטכנולוגיה של ביזאבו, כמו פורבס למשל, אמזון, בלומברג וסימנס.
את המזומנים שגייסו בסבב האחרון מתכננים בחברה הצומחת להשקיע בהמשך ההתרחבות בשוק הגלובלי ובפיתוח טכנולוגיות ויכולות נוספות. שם כבר מסתכלים קדימה אל העולם של אחרי הקורונה וכבר יצרו פתרון אטרקטיבי מותאם לרוח התקופה – פלטפורמה היברידית לניהול אירועים וכנסים של עשרות אלפי משתתפים. הטכנולוגיה הזו תאפשר למארגני אירועים לקיים כנס שחלק ממשתתפיו נמצאים באולם עצמו, וחלקם משתתפים באירוע מהבית או ממקום העבודה ולוקחים בו חלק פעיל ומשמעותי.