Forbes Israel Logo

"להחזיק בדאטה הנכונה זה נכס שבונה חברות ואפילו מכתיר מנצחים בשוק״

מאור שלמה - ממייסדי אקספלוריום. צילום: ניר סלקמן
מאור שלמה - ממייסדי אקספלוריום. צילום: ניר סלקמן
ההתפוצצות הטכנולוגית והתחרות הגלובלית הניעו את אקפלוסריום לבנות פלטפורמה משולבת למידת מכונה לאיתור ועיבוד מידע חיצוני לניתוח נתונים: "מסירים את מחסום מציאת המידע עבור החברות"

סך גיוסים: 127 מיליון דולר

עובדים: 130 עובדים, 100 בישראל

מייסדים: מאור שלמה, אור טמיר ועומר הר

הקמה: 2017

משקיעים: Insight Partners, Ross Ventures, Zeev Ventures, Emerge, F2 Capital, 01 Advisors, Dynamic Loop


עבור מייסדי אקספלוריום, מאור שלמה, אור טמיר ועומר הר, האתגר האנליטי הגדול ביותר שארגונים וחברות יתמודדו עמו בעשור הקרוב הוא מציאת מקורות מידע מתאימים שישמשו כבסיס איכותי עבור מודלים עסקיים. בעולם של ביג־דאטה, נקודת הכשל הגדולה ביותר שאיתרו היתה באיכות הנתונים, לאו דווקא ביכולות הגבוהות של האלגוריתם שמנתח ומעבד אותם לכדי תובנות עסקיות ששוות זהב עבור חברות.

"להחזיק בדאטה הנכונה זה נכס שבונה חברות ואפילו מכתיר מנצחים בשוק״, אומר שלמה, מנכ״ל אקספלוריום שנבחר על ידי פורבס ב־2020 לרשימת ה־Under30. ״בדיוק לשם כך הקמנו את החברה – לעזור לחברות לגלות את נכסי המידע הכי רלוונטיים בחוץ באופן אוטומטי".

The next billion dollar startups logo

הגידול המואץ בהיקף מאגרי המידע, ההתפוצצות הטכנולוגית שהציפה כמויות אדירות של מידע והתחרות הגלובלית שהפכה קשה ואינטנסיבית יותר עם השנים, הניעו את החברות למצוא דרך אפקטיבית להגיע אל דאטה חיצוני רלוונטי – בנוסף לזה המצוי ברשותן. גם החברות הגדולות ביותר, המחזיקות צבא של אנשי דאטה ואנליסטים, מתקשות במקרים רבים לחזות אילו מקורות נתונים יובילו לתוצאות הטובות ביותר.

מייסדי אקספלוריום. צילום: מאור שלמה, אור טמיר ועומר הר. צילום: נדב נויהאז
מייסדי אקספלוריום. צילום: מאור שלמה, אור טמיר ועומר הר. צילום: נדב נויהאז

בכדי לפתור את הבעיה פיתחו באקספלוריום פלטפורמה אוטומטית, משולבת יכולות מתקדמות של למידת מכונה, לאיתור ועיבוד מידע חיצוני עבור ניתוחי דאטה מתקדמים ולבניית מודלים של תחזיות. על ידי חיבור הדאטה הפנימי של החברות למאות מאגרי מידע חיצוניים, הפלטפורמה של אקספלוריום יוצרת מנוע חיפוש מיוחד ומותאם אישית שסורק על פי מאפיינים ספציפיים את המידע הקיים של החברה, ומחפש עבורה ברחבי הרשת מידע חיצוני רלוונטי. ״התוצאה היא הסרת המחסום למציאת הדאטה הנכון עבור צוותי הדאטה ושיפור יכולת קבלת ההחלטות עבור מנהלים בהתבסס על מודלים משופרים המשקללים את ההקשר הרחב יותר מחוץ לחברה״.

לדירוג המלא

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות