The Next Billion Dollar Startups

מתחרים באמזון: הכירו את הסטארט-אפ הישראלי שמשנה את עולם הקמעונאות

מייסדי טריגו - מיכאל ודניאל גבאי. צילום: תום ברטוב
מייסדי טריגו - מיכאל ודניאל גבאי. צילום: תום ברטוב
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
דניאל גבאי, בוגר רשימת 30Under30 של פורבס, ואחיו מיכאל, חשבו שהכל אבוד כשענקית הטכנולוגיה הודיעה על פתיחת חנות ללא קופות יומיים בלבד לאחר שהשלימו גיוס השקעה ראשוני. כך הצליחו לנצל את היתרון שלהם על פני המתחרים

סך גיוסים: 94 מיליון דולר

עובדים: 100 עובדים. 85 בישראל

מייסדים: מיכאל ודניאל גבאי

הקמה: 2018

משקיעים: Viola Growth ,North83 ,Vertex Ventures ,Morrag Investments ,Red Dot Capital Partners ,Hetz Ventures ,Tesco


כש-Amazon Go, רשת הסופרמרקטים החדשנית של ענקית הסחר הגלובלית, הודיעה על הפתיחה החגיגית של החנות הראשונה ללא קופות, נרשמה התרגשות עולמית גדולה – אך דווקא בבית משפחת גבאי התקבלה הידיעה אצל האחים מיכאל ודניאל באווירת נכאים. זה היה יומיים בלבד אחרי גיוס ההשקעה הראשוני שלהם והחלום המבטיח נראה לפתע אבוד. השקת המיזם של אמזון שהציגה טכנולוגיה שנראתה זהה לשלהם – טכנולוגיות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית להפעלת חנות אוטונומית – נפלה עליהם כרעם ביום בהיר. באותם ימים ניצבה החברה הצעירה שהקימו בשלבים מתקדמים של פיתוח הטכנולוגיה, והשניים היו בטוחים שפספסו את ההזדמנות הגדולה.

אך מהר מאוד, תוך יממה בלבד, הפנימו את ההזדמנות האדירה שנפלה לחיקם. אמזון בעצם ״משכה אש״ לתחום שמבחינת הטמעת טכנולוגיות חדשניות היה רדום במשך שנים. לפתע התעוררו רשתות הקמעונאות הגדולות ביותר לגלות שהן תחת מתקפה מצד אחת החברות האגרסיביות והמשבשות בעולם. זה הזניק באחת מרוץ להדבקת הפער הטכנולוגי וטריגו הוצפה בפניות.

The next billion dollar startups logo

כיום טריגו משמשת כשחקן עולמי בולט בקטגורית הסופרמרקטים האוטונומיים והטכנולוגיה שלה מיושמת ומשמשת כמה מרשתות השיווק הגדולות בעולם. בין השותפות של טריגו נמנית ענקית הקמעונאות הבריטית Tesco המפעילה כ-7,000 חנויות.

אחד היתרונות הבולטים בטכנולוגיה שפיתחה החברה לעומת טכנולוגיות אחרות הקיימות בשוק, היא ביכולת לשלב את הפתרון בכל חנות קיימת, ללא צורך להקים את החנות מאפס, באמצעות רשת מצלמות וצויד בוסס בינה מלאכותית. הפתרון של טריגו אף מאפשר לקמעונאיות לנהל באופן יעיל יותר את החנויות ולאמץ שיטות מבוססות אנליזה ודאטה, כמו בקרת מלאים, חיזוי ניהול המלאי, תמחור חכם או שיווק ממוקד.

טריגו, שנוסדה על ידי דניאל גבאי, בוגר Forbes 30Under30 לשנת 2020, ואחיו מיכאל, שמשמש כסמנכ”ל הטכנולוגיות, גייסה עד היום 94 מיליון דולר. בחברה שצומחת במהירות מועסקים כיום 100 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב. עד סוף השנה הנוכחית מתכננים בטריגו להכפיל את מצבת כוח האדם.

לדירוג המלא

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות