Forbes Israel Logo
The Next Billion Dollar Startups

הפלטפורמה הישראלית שסייעה לרשויות בתקופת הקורונה

איל פדר-לוי המנכ״ל ועידו עברי, סמנכ״ל התפעול של ZenCity | צילום: עידן גיל
איל פדר-לוי המנכ״ל ועידו עברי, סמנכ״ל התפעול של ZenCity | צילום: עידן גיל
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
כך המערכת הדיגיטלית שמסייעת בניטור מידע עבור ארגונים עירוניים דווקא פרחה במהלך הקורונה: "תחושת הבהילות של המגפה תרמה לגידול בהיקף הלקוחות - הוספנו יותר ממאה עיריות השנה"

סך גיוסים: 21 מיליון דולר

עובדים: 100 עובדים (90 בישראל).

מייסדים: איל פדר-לוי ועידו עברי

הקמה: 2016

משקיעים: Zeev TLV Partners, Vertex Ventures, Caanan Partners Israel, M12, i3equity, Salesforce Ventures


הפלטפורמה הדיגיטלית שפיתחו מייסדי זן-סיטי, איל פדר-לוי (המנכ״ל) ועידו עברי (מנכ”ל טכנולוגיה) משתמשת בבינה מלאכותית ובביג דאטה כדי לסייע לייצר מידע איכותי, ממוקד ויעיל לתהליכי קבלת ההחלטות של מנהיגי קהילות – בעיקר ראשי רשויות מקומיות, ראשי מחוזות וארגונים מוניציפליים שונים. ״המערכת יודעת לנטר את המידע בזמן אמת ממקורות שונים, כמו מוקדי השירות והתמיכה של העירייה, הפידבקים שמשתפים התושבים מסביב לשעון ברשתות החברתיות לגבי איכות החוויה העירונית שלהם ומקורות אונליין שונים רלוונטיים כמו אתרי חדשות, פורומים ובלוגים למשל״, מתאר איל פדר-לוי.  

כל הנתונים הללו מכלל מקורות המידע מעובדים בעזרת אלגוריתם AI שיודע לקחת את המידע והנתונים הכמותיים הגדולים ולהפוך אותם לציונים, מספרים ואינדיקטורים ברורים – וגם יודע לאפיין את סוג השיח – חיובי או שלילי. ״בסוף, המערכת יודעת להגיד למשל ש-70% מהשיחות ברגע נתון הן על התחבורה בעיר, וש-50% מהפידבקים שליליים ומה שדוחף את השיח השלילי אלו קורקינטים שחונים על מדרכות ואוטובוסים שמאחרים״, ממחיש פדר-לוי. ״המידע הזה נותן אינפוט מדויק ובעל ערך ממשי לעירייה – איך איפה ומתי להשקיע את המשאבים העירוניים לשיפור השירותים לתושבים״.  

The next billion dollar startups logo

הקורונה, שפרצה בדיוק באמצע תהליך הצמיחה שחוותה החברה, נתנה לה בוסט מטורף. זה קרה בעיקר בגלל שהקורונה פגשה את הלקוחות של זן-סיטי, העיריות, בקו החזית והקפיצה את הצורך בשימוש בפלטפורמה שלה לראש סדר העדיפות. ״תחושת הבהילות והאינטנסיביות שכפתה הקורונה תרמה לגידול מואץ בהיקף הלקוחות וחווינו צמיחה מאוד גדולה. הוספנו יותר ממאה עיריות רק בשנה האחרונה״, מספר פדר-לוי.

כיום, מלבד בישראל, עיקר פעילות החברה היא בארה״ב, שם היא פועלת עם כ-200 עיריות, לצד פעילות צומחת גם בקנדה, אנגליה ומדינות נוספות במזרח אירופה. ״יש פה צורך עצום והזדמנות ענקית לעוד עשרות אלפי עיריות ברחבי העולם ואנחנו רואים את זה בבירור במהירות שבה אנחנו צומחים״, הוא מסכם.

לדירוג המלא

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות