Forbes Israel Logo
ריהאנה | צילום: shutterstock

כך אימפריית הביוטי של ריהאנה הפכה אותה לזמרת העשירה בעולם

קו מוצרי הקוסמטיקה ומותג ההלבשה התחתונה של ריהאנה שווה היום מיליארדים. מדוע בחרה הסלבריטאית להתרחק מהמוזיקה ולהשקיע את זמנה בתחום האופנה ומה חושבים על כך המעריצים?
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

כאשר רובין פנטי, הידועה בעולם בשם ריהאנה, השיקה את Fenty Beauty בשנת 2017, וביקשה ליצור חברת קוסמטיקה שדוגלת במשפט “נשים מרגישות שייכות בכל מקום” – היא אולי לא כיוונה לתוצאה. אך זה קרה, וקו מוצרי היופי שלה עזר לה להפוך למיליארדרית.

השווי של ריהאנה מוערך כיום על ידי פורבס ב-1.7 מיליארד דולר – מה שהופך אותה למוזיקאית העשירה בעולם, והאישה השנייה העשירה בתחום הבידור, אחרי ​לאופרה ווינפרי. אבל לא המוזיקה שלה היא שעשתה אותה כל כך עשירה. עיקר הונה (כ-1.4 מיליארד דולר) מגיע מהשווי של חברת ‘פנטי ביוטי’, שפורבס יכול כעת לאשר שהיא מחזיקה בבעלות של 50% מהחברה.

חלק גדול משאר ההון שלה מגיע מהחזקה בחברת ההלבשה התחתונה שלה, Savage x Fenty, בשווי של כ-270 מיליון דולר, והכנסותיה מהקריירה שלה כנגנית ושחקנית מצמרת.

ריהאנה, ילידת האי ברבדוס, היא אומנם לא הסלבריטאית היחידה שמנצלת את הנוכחות שלה ברשתות החברתיות [יש לה 101 מיליון עוקבים באינסטגרם ו-102.5 מיליון בטוויטר] כדי לבנות מותג יופי, אבל היא יזמת הביוטי המצליחה ביותר שעושה זאת. פנטי ביוטי, שהיא מיזם משותף של 50-50 עם קונצרן מוצרי היוקרה הצרפתי LVMH (בניהולו של ברנרד ארנו, האדם השני בעשירי העולם), הושקה בשנת 2017. מוצריה מגיעים במגוון צבעי-בסיס המוצע ב-50 גוונים, כולל גוונים כהים יותר שקשה למצוא בליין מוצרי היופי לנשים.

המוצרים שזמינים באינטרנט ובחנויות ספורה, הנמצאות גם היא בבעלות LVMH, זכו להצלחה מיידית. עד שנת 2018, השנה הקלנדרית המלאה הראשונה לפעילות המותג, הכניס קו המוצרים הכנסות שנתיות של יותר מ-550 מיליון דולר, לפי LVMH, וניצח מותגים אחרים שנוסדו על ידי סלבריטאים כמו קיילי ג’נר, קיילי קוסמטיקס; קים קרדשיאן ווסט, KKW Beauty; וג’סיקה אלבה.

“הרבה נשים הרגישו שאין מוצרי יופי שמתאימים לגוון העור שלהן”, אומרת שאנון קוין, מייסדת חברת הייעוץ למוצרי צריכה Bluestock Advisors. “היא הייתה אחד המותגים הראשונים שיצאו ואמרו, ‘אני רוצה לדבר עם כל אותן נשים'”.

הביוטי לא נפגע מהמגפה

מכירות הקוסמטיקה אומנם האטו במהלך המגפה, אך שווי חברות הביוטי נשאר כמו תמיד. מניות תאגידים גדולים יותר, כמו אסתי לאודר ולוריאל, הגיעו לשיאים של כל הזמנים ונסחרו בהכנסות מרשימות של פי 7.5 (או יותר) בהשוואה לכל שנה. בינתיים, מותגים עצמאיים דיווחו על עסקאות עם חברות השקעה בתחילת השנה לפי הערכות שווי של מיליארד דולר.

אלה חדשות טובות עבור ריהאנה. הודות למכפילים המרשימים שבהם חברות הביוטי נסחרות, הערכות השמרניות של פורבס לגבי השווי של פנטי ביוטי עומדות על 2.8 מיליארד דולר. וכל הסימנים מצביעים על כך שהחברה ממשיכה לצמוח. בדו”ח השנתי שלה לשנת 2020, LVMH אמרה ש-Fenty Skin, שהושקה בשנה שעברה, “החלה כחברה מבטיחה מאוד” ו”יצרה באזז חסר תקדים”, וכי פנטי ביוטי “שמרה על ההובלה שלה כמותג איפור מוביל”.

סניף ספורה בגרמניה עם מודעת פרסום למוצריה של פנטי ביוטי | צילום: shutterstock

פנטי ביוטי אינה המותג היחיד של ריהאנה ששווה יותר ממיליארד דולר. בפברואר, קו ההלבשה התחתונה שלה Savage x Fenty גייס 115 מיליון דולר במימון לפי שווי של מיליארד דולר. פורבס מעריך שריהאנה שומרת על אחוז בעלות של 30% בחברה. על פי הדיווחים, סבב הגיוס האחרון ישמש עבור גיוס לקוחות והרחבת הקמעונאות של החברה.

ומה עם אלבומים?

לא כל מה שריהאנה נוגעת בו הופך זהב. בפברואר, LVMH וריהאנה אישרו בהצהרה בפני פורבס כי הם סגרו מיזם אחר שלהם, בית אופנה ואביזרים יוקרתיים הנקרא גם הוא Fenty . Fenty, שהושק בשנת 2019, ביקש להרחיב את ההיצע של מותגי ריהאנה ולהציע סגנונות במגוון גדלים. אך כמו מותגי אופנת יוקרה רבים, גם קו האופנה היוקרתי סבל במהלך המגפה, ושחרר את הקולקציה האחרונה שלו בנובמבר 2020.

התלונה היחידה שיש לחלק מהמעריצים על קריירת האופנה והביוטי שלה היא כי זה מעסיק אותה. הזמרת, שהוציאה אלבום כמעט מדי שנה, לא הוציאה אלבום חדש מאז Anti שיצא ב-2016.

מבחינה פיננסית, זה יכול להיות בסדר גמור: “היא יוצרת מותג בנוסף למותג שהיא. לא מדובר רק בריהאנה”, אומרת היועצת קוין. “גם אם אתה לא אוהב את המוזיקה שלה, היא יצרה סגנון אמיתי בתחום האופנה והיופי”.

שיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא