סן פרנסיסקו עשתה היסטוריה, כאשר רשויות הרגולציה של קליפורניה אישרו לאחרונה לשתי חברות: Waymo ו-Cruise – להרחיב את שירותי המוניות האוטונומיות בתשלום בכל רחבי העיר.
האישור ניתן לאחר היסוסים, ולמרות חששות ואזהרות מצד תושבים ופעילים בעיר. הרשאת רשות השירותים הציבוריים של קליפורניה (CPUC), המפקחת על מוניות אוטונומיות במדינה, אפשרה לשתי החברות להתחרות ישירות באפליקציות שיתוף נסיעות כמו Uber או Lyft – אך ללא נהגים.
בינתיים מתברר שהאויב הגדול של המוניות האוטונומיות הם כבאי סן פרנסיסקו. שבוע לאחר הרחבת שירותי ההסעה האוטונומיים, היו מעורבות המוניות של קרוז בשתי תאונות דרכים. באחת מהן נפצעו קשה מספר אנשים (התאונה המקורית לא נגרמה בגלל המוניות).
לטענת שירותי כיבוי האש שהגיעו למקום, פינוי הפצועים לבית החולים התעכב, כיוון ששתי מוניות אוטונומיות חסמו את דרכו של האמבולנס. חברת המוניות קרוז התנערה מההאשמות וסיפקה וידיאו שטוען כי לרכבי ההצלה היה נתיב פנוי. זמן קצר לאחר שהגיעו הפצועים לבית החולים, מת אחד מהם. לטענת הכבאים, עיכבו המוניות את הגעת האמבולנס לבית החולים.
בתקרית אחרת רכב מכבי אש, שחצה באדום צומת מרומזר, פגע במונית אוטונומית. גם במקרה זה טוענים שירותי ההצלה כי התאונה עיכבה את הגעת מכבי האש לאירוע.
תקריות אלה מצטרפות ל־74 מקרים ידועים בין כבאי סן פרנסיסקו למאות המוניות האוטונומיות הפועלות בעיר ב־16 החודשים האחרונים. הכבאים טוענים, כי כלי הרכב האוטונומיים מתנהגים בצורה בלתי צפויה. בחלק מהמקרים הם חסמו יציאת רכבי כיבוי מתחנותיהם ובחלק מנעו גישה של כבאים אל שרפות.
לאחר שני המקרים האחרונים הורה משרד התחבורה בקליפורניה לקרוז לצמצם את צי המוניות הפעיל שלה בחצי – מ־400 ל־200, עד שתסתיים החקירה. גם לאחר הצמצום, סן פרנסיסקו עדיין מכילה יותר מכוניות אוטומטיות מכל עיר אחרת בעולם.