Forbes Israel Logo
פסטה פטה אפויה. המנה הויראלית שתוצע במסגרת TikTok Kitchen. צילום: shutterstock
פסטה פטה אפויה. המנה הויראלית שתוצע במסגרת TikTok Kitchen. צילום: shutterstock

פסטה פטה וצלעות תירס: טיקטוק נכנסת לעולם המסעדנות

טיקטוק הודיעה כי תפתח 300 מטבחי רפאים ברחבי ארצות הברית שיגישו את המנות שהפכו להכי ויראליות ברשת החברתית. עד סוף 2022 מתכננת הרשת לפתוח כ-1,000 מטבחים. גורמים בטיקטוק אמרו כי הם מתכננים להשקיע את הרווחים מהמיזם ביוצרי אוכל ובכישרונות קולינריים בפלטפורמה
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

עבור אוכלי אוכל מושבעים שאוהבים לגלול סרטוני בישול ואפיה במדיה החברתית, טיקטוק משיקה קונספט חדש של מסעדת ״מטבח רפאים״ (מטבח פופ-אפ המשמש למשלוחים בלבד) המבוסס על להיטי האוכל הוויראליים ביותר שלה.

פלטפורמת שיתוף הווידאו טיק טוק הודיעה בשבוע שעבר כי היא משתפת פעולה עם Virtual Dining Concepts כדי להשיק רשת שירותי מזון מבוססת משלוחים החל ממרץ 2022. המיזם, שכותרתו "TikTok Kitchens", נועד להביא מאכלים שהתפרסמו ברשת החברתית למעריצים, יותר מאשר לשמש ככניסה לעסקי המסעדות, אמר דובר טיקטוק.

תפריט מסעדת הקונספט של הרשת החברתית יכלול ארוחות שהפכו פופולריות על ידי משתמשים בפלטפורמה, לרבות פסטה פטה אפויה, המבורגרים, צלעות תירס ופסטה צ'יפס. ההיצע צפוי להשתנות ולהתאים עצמו למגמות מזון משתנות באפליקציה, ויתעדכן על בסיס רבעוני, על פי הודעה לעיתונות של החברה.

התנסות במתכונים וטיפים לבישול

TikTok Kitchens צפויה להשיק 300 מקומות שיפעלו מתוך מסעדות של רשתות אמריקאיות מוכרות כמו Buca di Beppo ו-Bertucci's. חברות אלו יצטרפו לטרנד מטבחי הרפאים הפופולרי, שבו מסעדות מספקות משלוחים בלבד או הזמנות דרך נסיעה ללא חלון ראווה פיזי, שהתפוצץ ככל שמשלוחי המזון גדלו במהלך מגפת הקורונה.

טיקטוק מונה בממוצע למעלה מ-130 מיליון משתמשים פעילים בחודש בארה"ב ועברה את השלושה מיליארד הורדות ברחבי העולם ביולי. #FoodTok – תוכן הקשור לאוכל בטיקטוק שכולל התנסות במתכונים וטיפים לבישול – הוא אחת הפינות הפופולריות ביותר של הפלטפורמה, כאשר הסרטונים שלה צוברים למעלה מ-11.5 מיליארד צפיות נכון לדצמבר, וטיקטוק שואפת להיכנס לנישה הזו.

את הרווחים מהמיזם הייחודי תשקיע טיקטוק ביוצרים כחלק השאיפה לפתח את הכישרונות הקולינריים בפלטפורמה. צילום: shutterstock
את הרווחים מהמיזם הייחודי תשקיע טיקטוק ביוצרים כחלק מהשאיפה לפתח את הכישרונות הקולינריים בפלטפורמה. צילום: shutterstock

"יש לנו פלטפורמה עם מיליארד צופים מדי חודש שמעורבים כל הזמן, כפי שהמספרים מראים", אמר נשיא Virtual Dining Concepts, רוברט ארל. "זו הפעם הראשונה שיש מותג כזה – קהל של מאות מיליוני אנשים".

לקוחות יוכלו לבצע הזמנות עבור TikTok Kitchen דרך אפליקציית ההזמנות Grubhub, ומחירי המזון יהיו "בהשוואה למותגים אחרים של Virtual Dining Concept", הוסיף ארל. למשל, מיזם MrBeast Burger של ארל עם כוכב היוטיוב MrBeast מגיש המבורגרים החל מ-6.99 דולר. חברת Virtual Dining Concepts אמרה שהיא שואפת שיפתחו 1,000 מקומות עד סוף 2022.

תמיכה ביוצרים ברשת

ההכנסות ממכירות TikTok Kitchen יועברו לתמיכה ביוצרים שהיוו השראה לפריטי התפריט וליוצרים אחרים שרוצים ליצור מאכלים חדשים, על פי הודעה לעיתונות, אך החברות לא ציינו כיצד הכסף הזה יושקע.

ג׳ני הרינן, אמנית אוכל פינית שיצרה את מתכון הפטה האפוי הפופולרי בטיקטוק בתחילת 2021, אמרה שהיא "נרגשת וגאה" שהמנה המקורית שלה כלולה תפריט TikTok Kitchen. "המתכון לפסטה פטה אפויה נוצר בתקופה שבה הייתי צריכה לאכול ארוחת צהריים מהירה בבית", אמרה. "זה עזר למיליונים מאז ועכשיו זה פשוט נהיה אפילו יותר קל".

יונה ג׳וואד, בלוגרית אוכל שיצרה מנות כמו פסטה אפויה וצ'יפס פסטה בטיקטוק, אמרה שהיא מצפה לדרך שבה המאמץ יתמוך ביוצרים. "אני חושבת שזה רעיון כל כך מגניב", אמרה ג'וואד. "אני אוהבת את זה שטיקטוק מביאים יותר אור למשפיענים כמוני, שגרמו ליותר אנשים לצפות בסרטוני האוכל הטרנדיים האלה ולהכין את המתכונים״.

שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא