Forbes Israel Logo
טיקטוק ויוטיוב. צילום: Shutterstock
דור ה-Z נותן חשיבות עליונה לתוכן ויזואלי | צילום: Shutterstock

יוטיוב תשקיע 100 מיליון דולר כדי לפתות משפיענים שעברו לטיקטוק

פלטפורמת הסרטונים הפופולרית תרכז מאמצים ומשאבים במערך הסרטונים הקצרים שלה כדי לשכנע את יוצרי התוכן לחזור ל"בית הווירטואלי" שלהם. המתחרה הודיעה בתגובה כי תתחיל לתגמל את המשתמשים
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

פלטפורמת הסרטונים הפופולרית יוטיוב תשקיע במהלך 18 החודשים הקרובים כ-100 מיליון דולר במטרה לפתות את אושיות הרשת שנטשו אותה לטובת טיקטוק. כעת, יוטיוב תנסה לשכנע אותם לחזור ל"בית הווירטואלי" שלהם, לעזוב את האפליקציה הפופולרית ולחזור לחיקם.

הכסף יוקצה לטובת קרן שתקים יוטיוב לטובת הקמת מערך הסרטונים הקצרים שלה – בשם Youtube Shorts, פורמט שיתחרה עם המתחרה העולה טיקטוק, שהכספים שיזרמו אליה יגיעו באופן חודשי ליוצרי הסרטונים שיצרו את התוכן שזכה להכי הרבה צפיות ומעורבות בידי הקהל.

"הקרן שהקמנו תהיה הצעד הראשון של יוטיוב אל עבר המסע לבנות מודל שיאפשר רווח כלכלי ליוצרי התוכן של סרטונים קצרים בפלטפורמה שלנו", הסבירה איימי סינגר, מנכ"לית הפעילות הבינלאומית של החברה.

טיקטוק - אילוסטרציה. צילום: Shutterstock
טיקטוק. גנבה את אושיות הרשת החזקות של יוטיוב | צילום: Shutterstock

"אנחנו פועלים באופן אקטיבי על בניית המערך החדש וניקח לתשומת ליבנו את הפידבק שאנו אוספים מיוצרים שמגיעים מתוך הקהילה שלנו, כדי ליישם שינויים לטווח הארוך שמותאמים ספציפית לפורמט החדש של Youtube Shorts", הוסיפה.

תכנית המימון החדשה של יוטיוב היא אחד מיני קרנות נוספות שמקימות רשתות חברתיות שונות, במטרת על משותפת אחת – להתעלות על פני טיקטוק, ולפתות את המשפיענים שנטשו את הפלטפורמות השונות, לחזור למקום שהיה ה"בית הדיגיטלי" שלהם.

טיקטוק, מצידם, לא מוטרדים מהצעדים בהן נוקטות המתחרות. מהחברה נמסר לאחרונה כי בכוונתה להשקיע כ-2 מיליארד דולר ברחבי העולם בשלוש השנים הקרובות כדי לתגמל את יוצרי התוכן שלהם.

יוטיוב | צילום: Shutterstock
יוטיוב. נלחמים מלוכלך | צילום: Shutterstock

ישומון המסרים סנאפצ'ט פועל באופן דומה, ומשקיע כמיליון דולר מידי יום כדי לתגמל יוצרי תוכן שהגיעו לפיד המרכזי של התוכנה. גם מארק צוקרברג צוטט לאחרונה כשהוא מתייחס למגמה החדשה, ומכריז על נכונות לפעול באופן דומה בפייסבוק ובפלטפורמות אחרות שבבעלותה.

עלייתה של טיקטוק ערערה את מעמדן של רשתות חברתיות אחרות כבית הלגיטימי של המשפיענים, שמביאים לרשתות האלו קהל, מפרסמים ועוד. הפתרון של יוטיוב מול טיקטוק הושק כבר בשנה שעברה ברחבי העולם, והגיע לארה"ב רק בחודש מרץ האחרון, שם צבר כ-6.5 מיליארד צפיות על ידי משתמשים.

הסכום שיוטיוב משקיעה בסך 100 מיליון דולר אינו משמעותי במיוחד עבור ענקית הטכנולוגיה, שהשווי השנתי שלה מוערך ב-20 מיליארד דולר בשנה.

יתרון ליוטיוב

מה שיכול לסייע ליוטיוב בחזית החדשה שפתחו מול טיקטוק הן הטענות הקשות שעולות כלפי התנהלות ענקית הטכנולוגיה הסינית בחודשים האחרונים. עובדים לשעבר בטיקטוק ארה"ב סיפרו לאחרונה לרשת CNBC כי חברת האם של טיקטוק, בייטדאנס, מעורבת בהליכי קבלת ההחלטות ובתהליכי פיתוח המוצר וכי יש לה גישה לפרטים אישים של משתמשים אמריקאים באפליקציה. החשש שעולה מכך הוא שהמידע שנאגר על המשתמשים נשמר ויכול לעבור לממשל הסיני או לפגוע במשתמשים בסיטואציות שונות בעתיד.

"יש צעירים שמפרסמים סרטונים שיכולים אחר כך לפגוע בהם כשיהיו מבוגרים ויחפשו עבודהה למשל", מסביר מנכ"ל חברת אבטחת הסייבר פורטניקס, אמבוז' קומאל, "אני אופתע אם הסרטונים לא נשמרים ולא יצוצו עוד 20 או 30 שנה בהזדמנויות שונות. יכולים להחליט איך להשתמש במידע הזה".

העובדים ציינו כי הגבולות בין בייטדאנס לבין טיקטוק כמעט ולא קיימים וכי צוותים אמריקאים נדרשו להציג רשימות משתמשים שחיפשו תכנים ספציפיים על מנת להעבירם למשרדים בסין. לדבריהם, הרשימות כללו פרטים אישיים כמו מספר תעודת הזהות ופרטי זיהוי נוספים שמעידים כי בייטדאנס ככל הנראה אוגרת את המידע המדובר.

בטיקטוק התנערו מההאשמות ומסרו בתגובה כי בקשת הפרטים האישיים היא חלק מהליכי זיהוי קפדניים של אישור פרופילים ברשת החברתית. "בדומה לחברות טכנולוגיה בינלאומיות רבות, יש לנו צוותי פיתוח ומהנדסים בכל העולם, כולל בארה"ב, בריטניה וסינגפור. אנחנו עובדים יחד כדי לספק מוצר טוב לקהילה שלנו", מסרה דוברות טיקטוק בתגובה לפרסום.

שיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא