Forbes Israel Logo
האפליקציה, שהתפרסמה בזכות שיתוף סרטוני ריקודים, הסכימה לבצע סדרה של שינויים | צילום: Shutterstock
האפליקציה, שהתפרסמה בזכות שיתוף סרטוני ריקודים, הסכימה לבצע סדרה של שינויים | צילום: Shutterstock

ריקוד לא מושחת: כך מתכוונת טיקטוק לשמור על הילדים שלכם

בלחץ הנציבות האירופית, ByteDance, שבבעלותה אפליקציית שיתוף הסרטונים TikTok, הסכימה לנקוט בצעדים נוספים כדי להגן על צעירים מתחת לגיל 18 מפני תוכן בלתי הולם ופרסום לא חוקי

החברה הסינית ByteDance הייתה במרכז סערה תקשורתית בפברואר אשתקד בעקבות ביקורת של ארגון הצרכנים האירופי (BEUC). טיקטוק (השייכת ל-ByteDance) מואשמת בכך שהיא לא עומדת בהנחיות "נוהג מסחרי בלתי הוגן", "הוראת זכויות הצרכן" והוראת "תנאי חוזה בלתי הוגנים".

האפליקציה, שהתפרסמה בזכות שיתוף סרטוני ריקודים, הסכימה לבצע סדרה של שינויים בעיקר על ידי מתן אפשרויות מתקדמות למשתמשים. טיקטוק, הפופולרית בעיקר בקרב דור ה-Z, תעודד לדווח על מודעות והצעות שעלולות להערים על ילדים לרכוש מוצרים או שירותים מפוקפקים. ישנה גם מדיניות חדשה לתוכן מסחרי, האוסרת על קידום מוצרים ושירותים בלתי הולמים, כגון אלכוהול, תוכניות 'התעשר מהר' וסיגריות.

שינויים אחרים כוללים: הצגת פיצ'ר חדש אותו משתמשים מתבקשים להפעיל כאשר הם מפרסמים תוכן עם מילות מפתח ספציפיות הקשורות למיתוג ממומן כגון ad# או sponsored#; כאשר למשתמש יש יותר מ-10,000 עוקבים, הסרטונים שלו ייבדקו על ידי TikTok מול מדיניות התוכן הממותג והנחיות הקהילה שלה כדי להבטיח שהתוכן מתאים לקהל.

מודעות בתשלום יזוהו עם תווית חדשה, שהאפקטיביות שלה תיבדק על ידי צד שלישי, והמשתמשים יוכלו לדווח על תוכן ממומן שלא נחשף, עם כללים חדשים להאשטאגים ותוויות שונות. לבסוף, הבהרות נוספות יפורסמו לגבי איך לרכוש ולהשתמש במטבעות טיקטוק, איך לקבל תגמולים מ-TikTok ואיך לשלוח מתנות.

"כל פלטפורמת מדיה חברתית נדרשת לפעול לפי הכללים ולוודא שהמשתמשים שלה יוכלו לזהות בקלות תוכן מסחרי, כולל כאשר הם מקודמים על ידי משפיעני רשת", אומר הנציב האירופי לצדק ושיוויון דידייר ריינדרס.

"אנו מברכים על המחויבות של TikTok ליותר שקיפות באופן שבו היא מציגה את הפעילות העסקית שלה. הודות לדיאלוג בינינו, צרכנים יוכלו לזהות סוגים שונים של פרסומות שהם נחשפים אליהן בעת ​​השימוש בפלטפורמה".

עם זאת, ארגון הצרכנים האירופי מאמינים שהמהלכים החדשים עדיין לא מספקים. סעיף זכויות היוצרים של TikTok עדיין נותן לפלטפורמה יד חופשית מדי לעשות שימוש בתוכן שנוצר ומפורסם על ידי המשתמשים שלה.

ה-BEUC גם מודאגים מהיעדר מנגנון מספק להגנה על משתמשים צעירים מפני ניצול של משפיעני רשת כאשר הם רוכשים מטבעות וירטואליים של TikTok; לדעתם, TikTok נכשלו בהתחייבויות שלהם להפסיק להתמקד בילדים באמצעות פרסום מותאם אישית.

שליחת מתנות ב-TikTok היא סוג של טיפ וירטואלי | צילום: Shutterstock

TikTok Coins הם מטבעות וירטואליים לשימוש באפליקציה, אשר ניתן לרכוש באמצעות הזנת פרטי כרטיס אשראי. אחד השימושים בהם הוא לקנות "מתנות" שונות בצורה של אימוז'ים ולשלוח אותם ליוצר לבחירתך בזמן שידור חי בטיקטוק. ברגע שהיוצר הצטייד במספיק מתנות, הוא יכול להחליף אותן בכסף. שליחת מתנות ב-TikTok היא סוג של טיפ וירטואלי.

"אנחנו מודאגים במיוחד שההתמקדות בילדים באמצעות פרסום מותאם אישית לא ייעצר על ידי TikTok. זה עומד בסתירה לחמשת העקרונות של פרסום מכוון ילדים שאומצו על ידי הרשויות להגנת המידע והגנת הצרכן בשבוע שעבר", אומרת המשנה למנכ"ל ה-BEUC אורסולה פאכל.

"כעת אנו קוראים לרשויות לפקח מקרוב על הפעילויות של TikTok ולנקוט פעולות אכיפה לאומיות כאשר ההתחייבויות אינן מתקיימות. אסור שזה יהיה סוף הסיפור. BEUC והחברים שלנו ישמרו מקרוב על ההתפתחויות".

בדו"ח מוקדם יותר השנה, הרגולטור הבריטי Ofcom מצא שמחצית מהילדים הבריטיים, כולל 16% מבני שלוש עד ארבע, השתמשו בפלטפורמה – למרות שהגיל המינימלי החוקי הוא 13. הנציבות אומרת שהיא מתכננת להמשיך לפקח על TikTok, ובמיוחד על האופן שבו היא מטפלת במשתמשים צעירים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.