Forbes Israel Logo
צ'ארלי ד'אמיליו. תופסת את המקום השני בדירוג המשפיענים העולמי | צילום: Forbes, Guerin Blask
צ'ארלי ד'אמיליו. תופסת את המקום השני בדירוג המשפיענים העולמי | צילום: Forbes, Guerin Blask

מצ'ארלי ד'אמליו ל-״xQc״: אלה משפיעני הרשת המובילים בעולם

חמושות בסמארטפונים ובצבאות של מעריצים נאמנים, 50 סנסציות המדיה החברתיות הללו בונות הון על ידי הגדרה מחדש של כללי הבידור, הפרסום והסלבריטאות העולמית

המדיה החברתית יצרה קיצורי דרך מהירים להפליא במסע המטאורי אל עבר הגשת החלומות של הדור החדש – הון אדיר ותהילת עולם. אם עד לא מזמן סכומים מפוצצים בני שמונה ספרות היו שמורים רק עבור כוכבי קולנוע, זמרים וספורטאי-על , כיום אותם סכומים זורמים לכיסם של משפיעני רשת צעירים שמשדרים את חייהם באמצעות סמארטפונים. ברוכים הבאים לעידן המיליונרים שיצרו את הונם בעצמם בעזרת צילומי סלפי.

יוצרים כמו ג'ימי דונלדסון ("MrBeast"), האחיות צ'רלי ודיקסי ד'אמליו, ח'בי לאם, או פליקס  לנגיל, כוכב הטוויץ׳ הקנדי שידוע יותר בכינוי "xQc", רותמים פלטפורמות חברתיות כמו אינסטגרם, טיק-טוק או יו-טיוב, כדי לגרוף סכומי עתק המסתכמים לעיתים לא נדירות ברווחים שנתיים של 10 מיליון דולר ויותר.

קחו את צ'רלי ד'אמליו למשל, המדורגת במקום השני ברשימה של פורבס. יחד עם אחותה דיקסי (המדורגת במקום ה-21). בת ה-18 מינפה אלפני סרטוני ריקוד סלפי קצרים, אותם העלתה באמצעות אפליקציית טיק-טוק, לאימפריה כלכלית. לצ'רלי יש כבר 145.5 מיליון עוקבים ב-TikTok, יש לה בושם משלה (Born Dreamer), קו אופנה משלה (Social Tourist, בשיתוף עם Abercrombie & Fitch's Hollister), ואפילו קרן הון סיכון המשקיעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים.

רשימת משפיעני הרשת המובילים של פורבס מביאה את 50 כוכבי העל החברתיים הגדולים בעולם – הממנפים יחד 1.9 מיליארד עוקבים ברשתות חברתיות, שיצרו עבורם רווחים של  570 מיליון דולר ב-2021 לבדה. הגיל הממוצע שלהם הוא 31 בלבד.

הסכומים האדירים שמגלגלת כלכלת היוצרים של סלבריטאי הרשת רק צפויה לגדול בשנים הבאות. את ההשפעה האדירה שצברו וצבאות העוקבים שיצרו לעצמם הם כבר ממנפים בהצלחה לבניית מותגים ומיזמים שצומחים בקצב מטאורי – החל מקווי לבוש ואופנה, אימפריות יופי, סדרות טלוויזיה ורשתות מזון מהיר.

רשימת המצליחנים המפורסמת פה לראשונה על ידי פורבס נמדדו על פי שלושה מדדים קריטיים: רווחים, השפעה ויזמות. נתוני הרווחים מיוחסים לשנת 2021 ומבוססים על פי הערכות פורבס. השפעה נמדדה לא רק על ידי מספר העוקבים, אלא גם על ידי רמת המעורבות שלהם כפי זה שמשתקף על ידי לייקים, שיתופים ותגובות. לספירת העוקבים, נספרו כלל העוקבים על פני הפלטפורמות החברתיות השונות. לבסוף, כל יוצר קיבל דירוג יזמות שנע בין 1 ל-3, בו תוגמלו משפיענים שבנו במקביל לפעילותם ברשת, נוכחות עסקית מרשימה, בדרכים יצירתיות ורווחיות. התוצאה הסופית: 50 סלבריטאים ייחודיים שמתווים את עתיד הבידור והפרסום הגלובלי.

אלה עשרת המשפיענים המובילים לשנת 2022:

1 | Jimmy Donaldson (MrBeast)

עוקבים: 162 מיליון | הכנסות (2021): 54 מיליון דולר

בילוי של 50 שעות קבור בחיים וניסיון הרעבה במשך 30 יום כנראה שווים את זה כשהם מלווים ברווחים של 54 מיליון דולר בשנה. שיעורי הצפייה הגבוהים של תעלולים כמו אלה מסבירים מדוע ג'ימי דונלדסון, אשר ידוע גם בכינוי MrBeast, הרוויח את רוב כספו מפרסומות בסרטוני ה-YouTube שלו.

MrBeast זכה במקום הראשון ברשימה הזו לא רק בגלל שהוא מרוויח יותר מכל אחד אחר, אלא גם בגלל הצלחת MrBeast Burger קונספט רשת המסעדות למזון מהיר שהקים, ממנה מפיק היוטיובר המצליח רווחים יפים.

MrBeast, מרוויח מרשת המסעדות למזון מהיר שהקים | צילום: Leon Lush
MrBeast, מרוויח מרשת המסעדות למזון מהיר שהקים | צילום: Leon Lush

2 | Charli D'Amelio

עוקבים: 203.7 מיליון | הכנסות (2021): 17.5 מיליון דולר

בשנת 2021, צ'רלי ד'אמליו בת ה-18 הייתה כוכבת הטיק-טוק המרוויחה ביותר, וגרפה רווחים של 17.5 מיליון דולר ממותג הביגוד הקז'ואל שלה Social Tourist. Hulu מציגה את תערוכת D'Amelio ועוסקת ב- מותגים כמו Invisalign, Morphe ו-Dunkin'. בזמן שהיא עדיין ממשיכה להעלות סרטונים של ריקודים.

במקביל דואגת ד'אמליו להקדיש הרבה נפח מהתוכן הבלתי פוסק שהיא מייצרת, לדחיפת המותגים והשותפויות העסקיות שלה. חלק גדול מהתעשייה שמגלגלת משפיענית הרשת הוא D'Amelio Brands, חברת מוצרי הצריכה של משפחתה, המוערכת כיום בשווי של 100 מיליון דולר. משפחת ד'אמליו גם השיקו את ׳444 Capital' קרן הון סיכון של 25 מיליון דולר המשקיעה בחברות בשלבים מוקדמים מאינשורטק ועד למותגי צריכה.

צפו בראיון המיוחד של צ'רלי ד'אמיליו לפורבס

3 | Alexandra Cooper

עוקבים: 3.6 מיליון | הכנסות (2021): 20 מיליון דולר

דיבורים על חיי המין שלה, של חבריה ושל סלבריטאים שונים – הפך את שחקנית הכדורגל לשעבר, אלכסנדרה קופר, למולטי-מיליונרית. קופר השיקה את סדרת הפודקאסטים שלה, "Call Her Daddy", עם חברתה לשעבר לדירה סופיה פרנקלין. לאחר שהשניים צברו פופולריות גדולה, הם חתמו על עסקה להפקת הפודקאסט תחת אתר הבלוג וחברת המדיה הדיגיטלית Barstool Sports. לאחר שנפרדה מפרנקלין ב-2020, קופר חתמה על עסקה של 60 מיליון דולר כדי להביא את הפודקאסט המצליח לספוטיפיי.

עוד מככבים ברשימה:

(*) עוקבים: מספר כולל בכל הפלטפורמות החברתיות הגדולות. הכנסות: ב-2021, ע״פ הערכת פורבס

4 | Elliot Tebele (FuckJerry) | עוקבים: 20.1 מיליון | הכנסות: 30 מיליון דולר

5 | Emma Chamberlain | עוקבים: 27.6 מיליון | הכנסות: 12 מיליון דולר

6 | Huda Kattan | עוקבים: 63 מיליון | הכנסות: 13 מיליון דולר

7 | Rhett James McLaughlin & Link Neal | עוקבים: 11.8 מיליון | הכנסות: 30 מיליון דולר

8 | Khaby Lame | עוקבים: 231.4 מיליון | הכנסות: 10 מיליון דולר

9 | Addison Rae Easterling | עוקבים: 133 מיליון | הכנסות: 8.5 מיליון דולר

10 | Jake Paul | עוקבים: 57.3 מיליון | הכנסות: 45 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.