Forbes Israel Logo
מייסדי טריגו (משמאל) מיכאל גבאי ודניאל גבאי | צילום: תום ברטוב
מייסדי טריגו (משמאל) מיכאל גבאי ודניאל גבאי | צילום: תום ברטוב

תור הזהב: Trigo הישראלית גייסה 100 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ טריגו, המפתחת טכנולוגיה לניהול סופרמרקטים אוטונומיים וללא תורים, סומנה על ידי פורבס כאחת החברות הישראליות שצפויות להפוך ליוניקורן ואחד ממייסדיה כיכב ברשימת 30Under30 לשנת 2020. כספי הגיוס ישמשו להתרחבות לאזורים חדשים והמשך פיתוח מערכת ההפעלה

Trigo, המפתחת טכנולוגיה לניהול סופרמרקטים אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית וללא תורים, השלימה סבב גיוס של 100 מיליון דולר, בהובלת חברת ההשקעות של סינגפור Temasek Holdings וקרן 83North.

בסבב הגיוס השתתפו SAP העולמית ומשקיעים קיימים, ביניהם: Hetz Ventures, Red Dot Capital Partners, Vertex Ventures, Viola, וענקית הסופרמרקטים REWE Group, מקבוצות הקמעונאות הגדולות בעולם שהטמיעה את הפתרון של טריגו בחנויות בברלין ובקלן.

כספי הגיוס ישמשו להרחבת הפריסה של סופרמרקטים אוטונומיים ברחבי אירופה וארה"ב, התרחבות לאזורים חדשים והמשך פיתוח מערכת ההפעלה של טריגו StoreOS לניהול החנות. סבב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-204 מיליון דולר.

הימור מנצח

טריגו הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, המשמש כמנכ"ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ"ל הטכנולוגיה. דניאל כיכב ברשימת 30Under30 2020 של פורבס ישראל, והחברה נכללה ברשימת היוניקורנס הבאים שפרסמנו ב-2021.

החברה מעסיקה כיום כ-200 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב וכן במשרדי החברה בבריטניה, גרמניה, הולנד וארה"ב. טריגו עובדת עם רשתות הסופרמקטים הגדולות בעולם, ביניהן רשת Wakefern האמריקאית, רשת Tesco הבריטית, רשת ALDI הגרמנית, רשת החנויות הגרמנית REWE ורשת הדיסקאונט הגרמנית Netto.

הטכנולוגיה של Trigo מאפשרת לקונים לצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה | צילום: Trigo

לאחרונה נחנכה חנות שופרסל בתל אביב, הפועלת בטכנולוגיה של טריגו ומציעה לקונים אפשרות קניה היברידית, באמצעות המערכת הממוחשבת או קניה רגילה בקופה. על פי הערכה יש כיום 500 אלף סופרמרקטים ברחבי העולם שמתאימים להסבה לניהול אוטונומי.

לדברי מיכאל גבאי, מייסד שותף ומנכ"ל טריגו: "אנחנו גאים לרתום את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים של ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית כדי לענות על הצרכים הגדולים ביותר של עולם הקמעונאות. הן של הרשתות שמתמודדות עם ניהול מערכות ענק בתנאי אי ודאות והן של הצרכנים שעמידה בתור מעיבה על חווית הקניה שלהם".

הטכנולוגיה של Trigo מאפשרת להסב סופרמרקטים קיימים לדיגיטליים ואוטונומיים. הקונים אוספים את המוצרים שהם מעוניינים בהם, בעגלת הסופר או בנשיאה בידיים ויכולים לצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה. המערכת של טריגו מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף, כולל פירות וירקות, אוכל מוכן או קפוא ומוצרים בתפזורת, וזאת על ידי שילוב של מצלמות, מערכת ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית שמנתחת את התמונות, בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים.

בסיום הקניה הלקוח מקבל את החשבונית למכשיר הנייד דרך האפליקציה של הקמעונאי. המערכת של טריגו תוכננה בהתאם לתקני הפרטיות המחמירים של האיחוד האירופי. היא אינה אוספת או מנתחת מידע ביומטרי ולא מפעילה שיטות של זיהוי פנים ומרכזת באופן אנונימי מידע על העדפות הקונים המשמש את הרשת כדי לייעל את עבודתה והשירות לצרכנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.