Forbes Israel Logo
טוויטר. "לא עשינו מספיק כדי לעזור לקשר בין אנשים המעוניינים באותם דברים" | צילום: shutterstock

בעקבות פייסבוק: טוויטר בוחנת פיצ'ר להקמת קהילות דיגיטליות

הרשת החברתית הכריזה על תכונה חדשה שתאפשר למשתמשים לצייץ בקבוצות סביב תחומי עניין ממוקדים. האם זה מה שיסייע לה להגדיל את קהל המשתמשים?

הרשת החברתית טוויטר הודיעה לאחרונה כי תבחן השקת פיצ'ר חדש בשם  "Communities"(קהילות) – שתאפשר למשתמשים להצטרף לקבוצות על סמך תחומי העניין שלהם ולצייץ שם ישירות בנושאים אלה, בדומה לאופן בו פועלות קבוצות פייסבוק או Reddit. המהלך האחרון של החברה צפוי להגדיל את קהל המשתמשים ברשת החברתית.

בעלי מכשירי אייפון יוכלו לגשת לתכונה באמצעות כרטיסייה ייעודית שתופיע בחלקו התחתון של המסך הראשי באפליקציה. משתמשי אנדרואיד, לעומת זאת, יצטרכו לחכות, ועדיין לא פורסם תאריך שבו היא תהיה זמינה עבורם.

כמה קהילות טוויטר ספורות בנושאים כמו כלבים, מזג אוויר, נעלי ספורט, טיפוח העור ואסטרולוגיה, זמינות בעת ההשקה, אך החברה מסרה כי היא מצפה ליצירת יותר קהילות מדי שבוע. לכל קהילה ימונו מנהלים שביכולתם להוסיף אנשים לקבוצה, וכל חבר קבוצה יוכל לצייץ ישירות לאנשים אחרים בקהילה במקום לצייץ רק לעוקבים שלו. הציוצים בתוך הקהילה אינם פרטיים, וכל גולש, גם הוא לא משתייך אליה, יוכל לצפות בציוצים שצוייצו שם. משתמשים המעוניינים ביצירת קהילה משלהם יוכלו למלא טופס באתר טוויטר.

"תמיד היה מגוון רחב, מוזר ונפלא של שיחות בטוויטר, אבל לא עשינו מספיק כדי לעזור לקשר בין אנשים המעוניינים באותם דברים. עכשיו זה משתנה", כתב מנהל הפרויקט מטעם טוויטר, דיוויד רייגן.

קושי בגיוס משתמשים

טוויטר רמזה לתכונת הקהילה כבר בחודש פברואר, יחד עם פרסומה של תכונת Super Follows, שהושקה גם היא לאחרונה ומאפשרת למשתמשי טוויטר לגבות כסף ממשתמשים אחרים בכדי שאלה יקבלו גישה לתכנים בלעדיים. בטוויטר ציינו אז כי המטרה שלהם היא להרחיב את היקף ההכנסות מ-315 מיליון משתמשים הפעילים מדי יום ולהגיע להכנסות שנתיות של 7.5 מיליארד דולר עד סוף שנת 2023, על פי CNBC.

עד כה, החברה מסרה כי היא בדרך להוספת משתמשים, כאשר החברה מדווחת בדוחות האחרונים על גידול של 11% במספר המשתמשים הפעילים היומיומיים המניבים רווח, זאת לאחר השקת Super Follows. עם זאת, ישנו קושי כללי בגיוס משתמשים חדשים לטוויטר בשנים האחרונות.

ציוצים פוגעניים היו גם הם בעיה מתמשכת בפלטפורמה, מה שהוביל אושיות מדיה חברתית לסגור את חשבון הטוויטר באופן זמני, ולגרום לחברה לשחרר כלים חדשים כדי לתת למשתמשים שליטה מי יכול להזכיר אותם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן