אדוארדו סאוורין נחשף: "הסרט על פייסבוק הוא פנטזיה הוליוודית"

"אין טינה ביני לבין מארק צוקרברג. יש לי רק דברים טובים לומר עליו. המיקוד שלו בחברה מהיום הראשון הוא מעורר הערצה. הוא איש חזון" – כך אמר אחד ממייסדי פייסבוק, אדוארדו סאוורין, בראיון ראשון שנתן מאז הקמת הרשת החברתית שהונפקה בתחילת החודש בנאסד"ק, ונסחרת כעת סביב שווי של 68 מיליארד דולר.

בראיון למגזין הברזילאי Veja, אמר סאוורין כי הוא לא דיבר עד כה עם התקשורת בשל מגבלות חוזיות מול מחזיקי מניות אחרים בחברה. סאוורין, אשר שוויו מוערך ב-2 מיליארד דולר על פי דירוג "פורבס" האחרון, הגיב בראיון לראשונה על המכתב הידוע לשמצה ששלח מייסד החברה, מארק צוקרברג, המתאר את האופן בו ידוללו מניותיו של סאוורין: "יש לי רק דברים טובים לומר על מארק. אין טינה ומשקעים בינינו. המיקוד שלו בחברה מהיום הראשון הוא מעורר הערצה. הוא היה איש חזון, הוא תמיד ידע שהדרך היחידה בה פייסבוק תוכל לגדול היא לשמר את הרעיון המרכזי שלה, בו אנשים באמת מציגים את עצמם כפי שהם, בלי שמות בדויים. זה היה כוחה המרכזי של פייסבוק, שאיפשר לה להפוך לכלי למחאה, כמו שקרה במצרים, אך גם לשמש ככלי עסקי, וכדרך לקשר בין חברים".

בנוגע לסרט זוכה האוסקר "הרשת החברתית", בו גולם סאוורין על ידי השחקן אנדרו גארפילד, אמר הברזילאי כי "זו פנטזיה הוליוודית, לא סרט דוקומנטרי. פייסבוק לא נבנתה על חלון חדר מעונות בהרווארד", אמר בהתייחס לסצינה בה בן דמותו מצייר את האלגוריתם של הרשת החברתית על חלון החדר. "ואף פעם לא הייתי זורק את המחשב הנייד של אף אחד, כמו שמופיע בסרט. אפילו לא על מארק".

סאוורין התייחס בראיון גם להשקעות הנוכחיות שלו: "אני משקיע כמו משוגע, בעיקר בסטארט אפים בתחום האינטרנט. אני רוצה להשקיע גם בברזיל. אני מאמין שקיימת בעולם עוד פייסבוק אחת שאפשר למצוא. באיזה תחום? הניחוש שלי הוא בתחום הרפואי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן