אובמה לא אישר האם ידע על ההאזנות למרקל: "מידע מסווג"

נשיא ארה"ב ברק אובמה סירב לאשר הלילה (ג') את הדיווחים על כך שהסוכנות לביטחון לאומי צותתה לטלפון של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. בראיון שנתן אובמה לערוץ חדש ברשת ABC, הוא אמר כי לא ידון בפומבי במידע מסווג.

אובמה כן הסכים לומר כי הפעילות של הסוכנות עוברת הערכה מחדש, כדי לוודא שהיכולות והרצון של ה-NSA נמצאים תחת שליטה. "לפעילות של הסוכנות יש, באופן כללי, מטרה אחת וזה לדאוג שהעם האמריקאי בטוח ושאני מקבל החלטות טובות", אמר אובמה. "אני המשתמש האחרון בכל המידע שהם אוספים. אבל הם מעורבים בקשת רחבה של נושאים".

"אנחנו נותנים להם הכוונה בנושא מדיניות", המשיך הנשיא, "אבל ראינו בשנים האחרונות שהיכולות שלהם ממשיכות להתפתח ולהתרחב, וזו הסיבה מדוע אני יוזם עכשיו בדיקה כי מה שהם יודעים לעשות, הוא לא בהכרח מה שהם צריכים לעשות".במקביל, דיאן פיירסטיין, יושבת הראש של ועדת הסנאט לענייני מודיעין, אמרה כי אף אחד לא יידע את הנשיא על הפעילות של ה-NSA. היא הוסיפה כי זו בעיה רצינית והיא מתכננת להוביל חקירה נוספת בעניין.

"הבית הלבן הודיע לי שאיסוף המידע על בנות בריתנו לא יימשך, וזה דבר בו אני תומכת", היא אמרה בהצרה. "אבל ככל שזה תלוי בי הקונגרס צריך לדעת בדיוק מה קהילת המודיעין שלנו עושה. בהתאם למטרה הזו הוועדה תיזום בדיקה מקיפה של כל תוכנית איסוף המודיעין".

אובמה אמר שהממשל שלו כבר התחיל בבדיקה של תוכניות המעקב בתוך ארה"ב לאור המידע שהדליף אדוארד סנודן, והוסיף כי הממשל יבחן עכשיו גם את תוכניות הריגול מעבר לים.

"בזירה הבינלאומית יש פחות מגבלות על דרך הפעולה של צוותי המודיעין שלנו", אמר אובמה, "אבל אמרתי כבר, אפילו טרם ההדלפה של סנודן, שחשוב שנוודא שאנחנו עושים את הדרך הנכונה".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן