אובמה למרקל: מדיניות כלכלית צריכה קודם כל לשפר את איכות חיי האזרחים

נשיא ארה"ב מתח ביקורת מרומזת על המדיניות הכלכלית שמנהיגה קנצלירת גרמניה. במסיבת עיתונאים משותפת של שני המנהיגים בברלין אמר ברק אובמה כי אם המדיניות פוגעת בחייהם של אנשים, היא צריכה להשתנות. 

"כולנו צריכים לשמור שהתקציבים שלנו לא יצאו משליטה ועל כולנו לעבור שינויים מבניים בכדי להתמודד עם הכלכלה התחרותית החדשה", אמר אובמה והוסיף: "עם זאת, עלינו לוודא כי המדיניות הכלכלית שלנו לטווח הארוך לא תפספס את המטרה העיקרית שהיא שיפור חייהם של אנשים". 

בגרמניה תומכים שרפורמות מבניות נרחבות בקרב הכלכלות הקורסות של גוש היורו אולם עד כה לא נראה כי השינויים שהונהגו על ידי הממשלות הביאו לירידה ברמת האבטלה. שיעור אבטלת הצעירים ביוון וספרד למשל מתקרב כבר ל-60%. 

ברק אובמה ואנגלה מרקל | צילום: רויטרס

דבריו של אובמה מהווים מעין ביקורת מרומזת על התעקשותה של גרמניה על צעדי צנע כבדים מאוד על המדינות הקורסות בגוש היורו, זאת כתנאי לסיוע של האיחוד לכלכלותיהן. אולם, לאחרונה נראה כי גם מרקל החלה להיות קשובה יותר לרחשי הציבור.

המדיניות הכלכלית של גרמניה הסבה את המיקוד מהצנע לטיפול באבטלת הצעירים. במסגרת השינוי תארח בקרוב המדינה ועידה מיוחדת בנושא בהשתתפות מנהיגי האיחוד האירופי. האירוע מתוכנן לחודש הבא. 

הנשיא האמריקאי הביע אמון ביכולתו של גוש היורו להתאושש מהמשבר העמוק בו הוא נתון. לדבריו, "אם אבטלת הצעירים תעלה יותר מדי, יהיה עלינו לעשות חישוב מחדש של הצעדים שננקטים לטיפול בנושא ולעשות כל שביכולתנו כדי לא לאבד דור שלם של אנשים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן