אובמה: "מוכן לעסקה גדולה עם הקונגרס כדי לסיים את המשבר"

סוף המשבר הפיננסי הגדול בארה"ב? נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר היום לעמיתיו הדמוקרטים בבית הנבחרים כי הוא מוכן לעסקה גדולה עם הקונגרס לגבי הקיצוצים בתקציב ורפורמות המס, על מנת לסיים את אי הודאות הפיסקלית לגבי הגרעון האמריקאי.

"אני מוכן, להוט ונרגש לבצע עיסקת חבילה גדולה, כדי לסיים את המשבר הממשלתי הזה. כל שבועיים, או כל חודשיים, או כל חצי שנה, אנחנו מאיימים על ההתאוששות שעליה עמלנו זמן כה רב", אמר אובמה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


אובמה | צילום: רויטרס

התמ"ג בארה"ב נפל ברבעון האחרון של 2012 ב-0.1% בחישוב שנתי, אחרי צמיחה של 3.1% ברבעון השלישי. מדובר בביצועים הגרועים ביותר של הכלכלה מאז הסתיים המיתון, המלמדים שהכלכלה נכנסה לשנה החדשה ללא כל מומנטום.

הנתונים, שהתפרסמו עוד לפני הקיצוצים בהוצאות הממשלתיות הצפויות, יצרו חשש ממיתון נוסף ותחושת דחיפות בקרב קובעי המדיניות בנוגע לסוגיות החוב הלאומי. סקר הכלכלנים שערכה רויטרס צפה צמיחה של 1.1% בתמ"ג, כשאף לא כלכלן אחד חזה התכווצות בכלכלת ארה"ב.

נכון לשעה זו, ועל אף דבריו של אובמה, נסחרות הבורסות בארה"ב בירידות. על רקע ירידה קטנה מהצפוי במספר התביעות לדמי אבטלה חדשים והודעת הריבית של הבנק האירופי המרכזי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן