אובמה רומז: אתחיל לחפש מחליף לנגיד הבנק הפדרלי ברננקי

נשיא ארה"ב ברק אובמה רמז אתמול בראיון כי הוא עשוי להתחיל ולחפש בקרוב מחליף לנגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי. לדבריו, נשאר ברננקי בתפקידו הרבה יותר מאשר תכנן תחילה. ברננקי (60) מכהן בתפקיד מאז 2006.

אובמה הישווה את הנגיד לראש ה-FBI רוברט מולר, אשר הסכים למלא את תפקידו שנתיים יותר מאשר תיכנן ושצפוי לסיים את דרכו בשירות בחודשים הקרובים.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"אני חושב שהוא עשה עבודה יוצאת מן הכלל", אמר אובמה. כשנשאל אם דיבר עם ברננקי לגבי הארכה נוספת של כהונתו, לא ענה הנשיא ישירות: "הוא שיתף פעולה בצורה יוצאת מן הכלל עם הבית הלבן, וסייע לנו להתאושש בצורה טובה הרבה יותר מאשר אירופה, למשל, ולהחלץ ממה שיכול היה להפוך למשבר כלכלי במימדים גדולים".

צילום: רויטרס

ברננקי, אשר ניסה לאחות את שברי הכלכלה האמריקאית לאחר המשבר של 2008, צפוי די בוודאות שלא להאריך את הקדנציה השניה שלו בתפקיד אשר תגיע ככל הנראה לקיצה בינואר 2014. 

אובמה אמר כי הוא בוחן את מועמדותם של מספר מומחים מוניטריים לתפקיד, כולל סגניתו של ברננקי, ג'נט ילן, העוזר לשעבר שלו ושל ביל קלינטון, לורנס סאמרס, ושר האוצר לשעבר טימותי גייתנר.

הצהרה בנושא עשויה לצאת בסתיו הקרוב, על מנת להקנות לוועדה המוניטרית של הבנק הפדרלי זמן להעביר את ההחלטה בסנאט לאחר שכהונתו של ברננקי תסתיים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן