אוהבים אמנות: 5 מוזיאונים בעולם מבית היוצר של מיליארדרים

אם יש משהו שבעלי הון אוהבים לאסוף יותר מנדל"ן, זה אומנות. בעוד אחדים בוחרים לאחסן את האוצרים שלהם מאחורי דלתות ברזל, אחרים חולקים את האומנות שצברו עם ההמון (תמורת תשלום סמלי, כמובן). הנה הצצה על חמישה מוסדות אומנות שהוקמו על ידי כמה מהאנשים העשירים בעולם. זה מתחיל ממבנה שמעוצב בצורת הר געש, ועד למעין מוזיאון-קניון שעושה גלים בהונג קונג.

מוזיאון ג'ורג' לוקאס לאומנות נרטיבית

האב של "מלחמת הכוכבים" ו"אינדיאנה ג'ונס" אחראי גם למבנה של מוזיאון יוצא דופן שצפוי להיפתח בשנת 2019 בשיקאגו. המבנה שמזכיר בצורתו הר עטור בהילת מתכת, יציג מגוון רחב של אומנות פופולארית שתתפרס על פני שלוש קומות שמעוצבות כלולאה אינסופית ויעניק מבט מבפנים גם על תהליך היצירה הקולנועי.

מוזיאון בצורת הר געש | צילום: אתר החברה

מוזיאון לונג

המוזיאון שהוקם על ידי הכלכלן הסיני ליו יקיאן ואשתו, וואנג וואי, מציג תערובת של אמנות מודרנית ומסורתית סינית, יצירות אירופאיות ואסייתיות עכשוויות. האוסף של בני הזוג, שמורכב מ-1,900 יצירות, כולל יצירת חרסינה סינית עליה שילם יקיאן סכום יוצא דופן של 36 מיליון דולר בשנת 2014.

נויה גלרי

המוזיאון שנמצא על השדרה החמישית ורחוב 86 בניו יורק, הוקם על ידי איש העסקים היהודי-אמריקאי רונאלד לאודר, לכבוד חברו היקר ואספן האמנות סרג' סברסקי (איתו חלק את התשוקה שלו לאמנות גרמנית ואוסטרית ומודרנית). התערוכה הקבועה של המוזיאון כוללת בעיקר באמנות גרמנית ואוסטרית מהמאה ה-20 ומתפרסת על פני שתי הקומות הראשונות של המבנה ואילו במקומה השלישית אפשר למצוא תערוכות זמניות ויוצאות דופן. לאודר, אגב, היה גורם מכריע בכמה מקרים בהם הושבו לבעליהם (בדרך כלל יהודים) אוצרות אמנות שהנאצים בזזו בתקופת השואה.


המקים של נויה גלרי עזר להחזיר אמנות בזוזה מתקופת השואה | צילום: אתר החברה

Fondazione Prada

המוזיאון שנמצא במילאנו ומנוהל על ידי מיוצ'ה פראדה (המעצבת הראשית של פראדה) ובעלה, איש העסקים פטריציו ברטלי (שאחרי גם לצד העסקי של מותג האופנה), נחשב ל"מרחב של חשיבה חופשית" שמקבל אמנות מכל הסוגים. בין היתר הוא מציג גם עבודות מהקלוקציות של פרדה במאה ה-20 וה-21.

K11 Art Mall

אדריאן צ'אנג החליט לשלב את הרעיון של מוזיאון וקניון והקים את ה-K11 בהונג קונג, אחד מכמה פרויקטים שהוא מחזיק. המוזיאון מאפשר לאנשים להסתובב בחלל מלא עבודות אמנות, בעודם נמצאים בעיצומו של מסע קניות. על פי פרסומים שונים, צ'אנג מתכנן לבנות עוד 17 מוזיאונים-קניונים שכאלו בכל רחבי סין, כולם צפויים להיפתח עד לשנת 2020.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן