אוהבים, עבודה: כך תנהלו רומן משרדי בלי לנקר עיניים

יש סיכוי לא רע שניהלתם בעבר רומן עם עמית או עמיתה, כך לפחות עולה מסקר שנערך ב-2011 באתר CareerBuilder האמריקאי. לפי הסקר, 38% מהעובדים הודו כי יצאו עם עמית בנקודה כלשהי בקריירה שלהם. כמעט שליש אומרים שהם התחתנו עם מישהו שעבד איתם. אתר נוסף, "וולט", מצא כי 59% מהמשיבים לסקר יצאו עם עמית לעבודה לפחות פעם אחת במהלך הקריירה שלהם.

נראה שהמשרד מהווה מצע גידול יעיל לרומנים, אפילו יותר מאתרי הכרות או פאבים. יתרה מזאת, פחות ופחות עובדים שומרים על הרומנים שלהם בסוד. CareerBuilder מצא כי 63% מהעובדים שניהלו רומן משרדי חשפו אותו בציבור, לעומת נתון של 46% לפני שש שנים. הסקר נערך בקרב 7,000 עובדים.

למרות שאנשים משוחררים יותר לגבי חשיפת הרומן הפנים משרדי שלהם, רומן כזה עדיין נחשב לבעייתי על ידי אחרים. במקרה הגרוע ביותר, אומרת עו"ד קת'לין מקנה מניו יורק, רומן בין בוס לעובדת (או בוסית ועובד) אשר עולה על שרטון יכול להביא לתביעת הטרדה מינית. התביעות הללו מבוססות על הטענה של "סביבת עבודה עוינת", או טענה שהתקיימו יחסים מותנים של סקס תמורת המשך העסקה.

צילום אילוסטרציה: INGIMAGE / ASAP

זה מביא אותנו לכלל הראשון ברומן בעבודה: הימנעו מרומן עם הממונים עליכם, או העובדים שלכם. הדבר נכון בייחוד עבור האנשים שנמצאים בדרג ניהולי. "רומן כזה מסוכן למדי. זה כמו שתשימו שלט על הגב עליו כתוב 'פטרו אותי'", אומרת מקנה.

אם בכל זאת התאהבתם בעובד/ת, מומלץ לחתום על מה שנקרא "הסכם קופידון". הסכם כזה יכיל הודאה של שני בני הזוג בכך שהם נכנסים למערכת היחסים בהסכמה. אם לחברה יש מדיניות בנוגע להטרדה מינית, שני הצדדים חייבים לאשר גם כי הם מקבלים עליהם את התנאים הללו.

הליין אולן, מחברת הספר "המדריך לניהול רומן משרדי", מסכימה: "עליכם לקבוע מספר כללי יסוד בהם אפשר להשתמש אם מערכת היחסים מתפרקת. זה כמו הסכם קדם נישואים עבור רומן משרדי".

אולן מציעה גם כי הבכיר מבין בני הזוג ידווח על הרומן למחלקת כוח אדם בחברה. בעשותו כך, הבכיר צריך להתחייב לקחת עליו את האשמה אם החברה תחליט שהזוג לא יכול עוד לעבור יחד.

הכלל השני: גם אם אתם מחפשים בן או בת זוג בתוך החברה, עדיף שזה יהיה מחוץ למחלקה שלכם. קוני תנסוליס-קראצ'יו, מאמנת עסקית אשר עבדה עם חברות גדולות כמו פייזר, מריל לינץ וסיטי, ממליצה לחפש בן זוג בפעילויות חברתיות שמארגנת החברה, במקום בתא השכן.

עצה נוספת, חשובה כשם שהיא טריוויאלית: עצרו לרגע לפני שאתם צוללים לתוך הסכנה. "וחשבו עליכם ביחס לאדם השני", מייעצת פפר שוורץ, פרופ' לסוציולוגיה באוניברסיטת וושינגטון. "אם התשוקה חזקה מכם, אתם חייבים להאט", מסכימה מקנה. "חשבו על העובדה ש-50% מהנישואים לא מחזיקים מעמד", היא אומרת. "והממוצע עבור שאר מערכות היחסים נמוך אף יותר".

דבר חשוב נוסף ברומן משרדי, לפי המומחים, הוא לא להשתמש במייל המשרדי – לא לכתיבת מכתבי אהבה, ולא למכתבי נאצה וסגירת חשבונות. אל תשכחו: המייל המשרדי הוא לא ממש פרטי.

עצה נוספת: נסו לשקול איך הייתם מרגישים אם הייתם מפוטרים. כל מי שחווה שברון לב יודע שקרבה לאקס יכולה להיות הרסנית. יותר מדי פעמים, אומרים המומחים, רומנים משרדיים כושלים מביאים לעזיבה של אחד הצדדים את מקום העבודה, בין אם הוא רוצה בכך ובין אם לא. "ההשלכות האפשריות כאן הן לא רק אובדן של האדם בו אתם מאוהבים, המשמעות יכולה להיות אובדן הפרנסה", אומרת שוורץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן