אומת הסחר הגדולה: סין עקפה את ארצות הברית בהיקף המסחר

סין עקפה את ארצות הברית והפכה לאומת המסחר הגדולה ביותר בעולם בשנה האחרונה כאשר מודדים יצוא ויבוא. מדובר בנקודת ציון משמעותית שמאיימת על הדומנינטיות הגלובלית כלכלית של ארצות הברית שהוצבה ככזאת מאז סיומה של מלחמת העולם השנייה.

סכום היצוא והיבוא של הכלכלה הגדולה בעולם הסתכם ב-3.82 טריליון דולר בעוד בסין דיווח על סכום מסחר כולל שהגיע ל-3.87 טריוליון דולר. עודף המסחר השנתי של סין הסתכם ב-232.1 מיליארד דולר בעוד שהמסחר של ארצות הברית הסתכם בגרעון של 728 מיליארד דולר.

עם זאת, ארצות הברית היא עדיין הכלכלה הגדולה ביותר בעולם כאשר גודלה הוא יותר מכפול מזה של סין. ב-2011, התמ"ג האמריקאי הגיע ל-15 טריליון דולר ומנגד, זה של סין הסתכם ב-7.3 טריליון דולר.


צ'י ג'ינגפינג – נשיא המפלגה הקומוניסטית | צילום: רויטרס

סין הפכה לייצואנית הגדולה בעולם ב-2009 בעוד שארה"ב נותרה ליבואנית הגדולה בעולם עם יבוא שהסתכם ב-2.28 טריליון דולר בשנה שעברה לעומת 1.82 טריליון דולר בסין.

הנתון כשלעצמו לא מפתיע את הקהילה הכלכלית העולמית אך ההערכות היו כי הדבר יקרה -2015-2016. לפני כחודש הוציאה המועצה הלאומית למודיעין דו"ח שטען כי "כלכלתה של סין עשויה לעבור את זו של ארצות הברית בתוך פחות משני עשורים". בדו"ח ששמו מגמות עולמיות ב-2030 קבעה המועצה כי "אסיה תעקוף את צפון אמריקה ואירופה ביחד בכוחה העולמי בשנת 2030".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן