אורי אריאל שיאן ההוצאות מבין הח"כים – מי החסכן?

הכנסת פרסמה היום (ה') את דו"ח הוצאות חברי הכנסת מתקציב קשר עם הציבור לשנת 2012, ממנו עולה כי שיאן ההוצאות היה ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי), שהוציא 90,807 שקלים, מתוכם כ-15 אלף שקל על אחזקת אתר אינטרנט ופעילות ברשת החברתית.

עם זאת יש לציין כי ח"כ אריאל העביר לתקציבו יתרות שנשארו לו משנים קודמות וחלק גדול מהוצאותיו הלכו על אחזקת לשכה פרלמנטארית מחוץ לכנסת בסכום של כ-22 אלף שקל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במקום השני ברשימה ניצב ח"כ אילן גילאון (מרצ), עם הוצאה של 85 אלף שקל אשתקד, מתוכם 43 אלף שקל על שירותי מזכירות לשכה פרלמנטארית. מייד אחריו ניצב ח"כ יצחק הרצוג (העבודה), שהוציא 78 אלף שקל, מתוכם 13 אלף על הדפסה ופרסומים.

לא בזבז מתקציב הקשר עם הציבור. ברק | צילום: רויטרס

עוד עולה מהדו"ח כי הח"כית לשעבר מקדימה דליה איציק רכשה מתקציבה טלוויזיה ב-1,872 שקל וארבעה מחשבים ב-22,066 שקל. יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ הוציאה על סקר 9,280 שקל ועל אתר אינטרנט ורשתות חברתיות 20,793 שקל.

מנגד את רשימת חברי הכנסת החסכוניים מוביל, כמו בשנה שעברה, השר בני בגין, שלא נבחר השנה מטעם הליכוד. בגין לא הוציא אגורה מתקציב קשר עם הבוחר, וכך גם הח"כים לשעבר שר הביטחון אהוד ברק ויורם מרציאנו. מייד אחריהם ברשימת החסכנים נמצא שר החוץ לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן (הליכוד-ביתנו), שהוציא רק 89 שקל שיועדו לצורכי משרד.

ח"כ אריאל אמר אתמול בתגובה לדו"ח כי "באופן חריג מחושב השנה תקציב הקשר לבוחר יחד עם תקציב שכר הדירה ללשכה הפרלמנטארית שאותה מעודדת הכנסת לשכור. על כן הגידול המשמעותי", והוסיף כי הוא "נוהג משנה זהירות בכל הנוגע לכספי הציבור והוצאות שלא לצורך, ועל כן דווקא בגלל זה הוא היחידי בכנסת שבחר להשתמש ברכב קטן מסוג מאזדה 2, הנחשב חסכוני מאוד בדלק על חשבון נוחות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן