אושר ועושר: גם בגיל 50 מייקל ג'ורדן מרוויח 80 מיליון דולר בשנה

מייקל ג'ורדן בן 50 היום, והקריירה שלו קיבלה השבוע רטרוספקטיבה נרחבת. 6 אליפויות, אימפקט עצום על השוק הספורטיבי ואין סוף רגעים בלתי נשכחים השאיר ג'ורדן על הפרקט כשהוא לבוש במדי משחק. ומה לגבי ג'ורדן כעסק בפני עצמו? חזק היום יותר מתמיד, תודה ששאלתם.

ג'ורדן הרוויח בשנה שעברה יותר מ-80 מיליון דולר מחברות אותן הוא מפרסם. שאר נכסיו כוללים בין היתר 6 מסעדות, עסק למסחר מכוניות בצפון קרוליינה, חברת אופנועים ספורטיביים ובעלות על 80% מקבוצת ה-NBA שארלוט בובקטס. ג'ורדן מרוויח יותר מכמעט כל ספורטאי פעיל אחר היום, 10 שנים אחרי משחק הליגה האחרון שלו.

חטיבת ג'ורדן בחברת נייק אחראית לעיקר הרווחים של מייקל: ג'ורדן חתם על הסכם עם חברת ההלבשה מיד לאחר שנבחר בדראפט 1984 בידי שיקגו, לאחר ששיחק במכללת צפון קרוליינה. החוזה המקורי אמור היה לארוך 5 שנים ובמהלכו אמור היה ג'ורדן להרוויח כחצי מיליון דולר בשנה, בצד תמלוגים. חוזהו הנוכחי של ג'ורדן עם נייק נשמר בקנאות בסוד, אולם על פי מספר מקורות הוא כולל תמלוגים בגובה משוער של 60 מיליון דולר בשנה.

כמעט 30 שנה לאחר חתימת חוזהו המקורי, מותג הנעליים על שמו, אייר ג'ורדן, מהווה עדיין "מפלצת שיווקית", לאחר ששלט במהלך 2012 על כ-58% משוק נעלי הכדורסל. שאר דגמי נייק (34%), אדידס (5.5%), וריבוק (1.6%) רק מחלקים את השאריות.

ג'ורדן. מזל טוב | צילום: רויטרס

נייק השיקה השבוע את הדגם החדש של אייר ג'ורדן, XX8, במקביל למשחק האולסטאר של ה-NBA אשר יתקיים הלילה. תהיה זו הגרסה ה-28 במספר של הנעל הפופולרית. המחיר לצרכן: כ-250 דולר. נייק ממשיכה בינתיים למכור גם את הדגם הישן יותר של הנעל, במחירים של 150-130 דולר. 

"המותג 'מייקל ג'ורדן' ממשיך לעשות זאת", אומר אנליסט Susquehanna כריסטופר סווזיה. הוא מעריך כי המותג עוד התרחב בשנה החולפת ב-30%-25% ומייצר כיום הכנסות בסדר גודל של 1.75 מיליארד דולר בכל רחבי העולם. שוק הנעליים שלו מייצר הכנסות של כ-1.25 מיליארד דולר בארה"ב לבדה, טוען אנליסט SportsOneSource, מאט פאוול, פי 6 מהשני ברשימה, לברון ג'יימס.

ג'ורדן יוצר עדיין, כך מסתבר, תהודה רבה בקרב הצרכנים: 22 מיליון האוהדים שלו בפייסבוק הופכים אותו לאתלט הרביעי ברשימת הספורטאים הפופולריים ביותר, לאחר הכדורגלנים כריסטיאנו רונאלדו, לאו מסי ודייויד בקהאם. 

שווי הנטו של ג'ורדן מוערך בכ-650 מיליון דולר, הודות לשנים רבות של הסכמי חסות ומשכורות שנתיות של עשרות מיליונים במדי הבולס. השווי עשוי עוד לעלות בשל 80% שהוא מחזיק בשארלוט בובקטס, אשר גירעונותיה עשויים להצטמצם תחת ההסכם הקיבוצי החדש ב-NBA.

אז יום הולדת שמח, מייק. התחנה הבאה שלך צריכה להיות רשימת המיליארדרים של פורבס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן