אחד העם: הבורסה ננעלה בירידות שערים, כיל ירדה ב-2.7%

הבורסה באחד העם ננעלה היום בירידות שערים על רקע פתיחת המסחר השלילית בוול סטריט, וירידות השערים בבורסות אירופה ואסיה.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1%, ת"א 100 ירד ב-0.3% ומדד הבנקים נחלש ב-0.3% גם הוא. מדד הנדל"ן איבד 0.5% מערכו ומדד הנפט והגז ירד ב-1%. לעומת זאת, מדד התקשורת עלה והוסיף 2.4% לערכו.

מניית כיל ירדה ב-2.7% לאחר פרסום דוחותיה הרבעוניים הבוקר, לפיהם חלה ירידה של 18% בהכנסותיה וצניחה של 50% ברווח הנקי שהסתכם ב-196 מיליון דולר. את הירידות הסבירו בחברה בחוסר היציבות בשוק האשלג העולמי.

לאחר מספר ימים בהם טיפסה מניית חברת בבילון על רקע ההודעה על המשך ההתקשרות עם ענקית האינטרנט יאהו, היום התהפך הכיוון – והמנייה איבדה 4.3% מערכה.

ברשות המסים סיכמו אתמול את מבצע איסוף המס המופחת על הרווחים הכלואים בהצלחה: 421 חברות שילמו מס בהיקף של כ-4.4 מיליארד שקל, לאחר ברשות המסים העריכו כי ההכנסות יסתכמו ב-3 מיליארד שקל בלבד.

צילום: אהוד כהנים

בנוגע לשער הדולר אומרים היום ב-FXCM כי "כמו בשבוע שעבר, למרות הזינוק בתנודתיות במסחר בדולר בעולם הדולר-שקל ממשיך לדשדש בתוך טווח צר שבין 3.52 ל-3.544 מבלי לפרוץ לכאן או לכאן",

בפריקו ניהול סיכונים אמרו היום כי "התערבות מצד משרד האוצר בהיקף של מעל ל-100 מיליון דולר בלמה הבוקר את המשך ייסוף השקל אל מתחת לרמת 3.52 שקלים וגררה להתחזקות הדולר מול השקל אל רמת 3.54 שקלים. האוצר ובנק ישראל נדרשים לפעול בהקדם כדי למנוע את המשך השחיקה ברווחיות הייצוא ועידוד הייבוא, ראוי היה כי בנק ישראל יפחית את שער ריבית השקל וירכוש מט"ח בהיקף משמעותי לצד יישום צעדים משלימים מצד משרד האוצר ובהם מיסוי הפעילות הספקולטיבית לטווח ארך בדומה למדיניות הנהוגה בפעילות לטווח קצר והרחבת מסלולי העידוד להשקעות הון בתעשייה."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן