אחד העם: המסחר ננעל ביציבות לאחר שת"א 25 שבר שיא – היום השני ברציפות

המסחר בבורסה ת"א נסגר היום ביציבות, על רקע הפתיחה החיובית של וול סטריט. במהלך היום קבע מדד ת"א 25 שיא חדש, לאחר שעשה זאת גם אתמול. 

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ננעלו סביב רמות הפתיחה. מדד התקשורת צנח ב-2.5%, ומדד הנדל"ן איבד 1.4% מערכו. מדד הבנקים נחלש ב-0.4%, ומדד הנפט והגז ירד בכ-1%.

צילום: אהוד כהנים

אחרי שאתמול עלתה מניית אפריקה ב-3%, היום התרסקה המניה בכ-7%. הצעת החברה לתיקון שטר הנאמנות עם חלק מבעלי האג"ח שלה, על מנת לבצע פירעון מוקדם, לא עברה אתמול בהצבעה. החברה קיוותה, בעקבות ההצעה, לחסוך הוצאות מימון ולהשתחרר ממגבלות שונות שהיו בשטרי הנאמנות של האג"ח. שי עזר, אנליסט הנדל"ן של IBI שירותי בורסה, אומר ש"מדובר בחדשות רעות אולם לא קטסטרופה".

גם מניית פוקס, שנהנתה השבוע ממומנטום חיובי בעקבות פרסום הדוחות הרבעוניים המוצלחים שלה, איבדה היום קרוב ל-3% מערכה.

מניית רמי לוי עלתה בכ-2% לאור הפרסומים על הצטרפותו למיזם הסיבים האופטיים של חברת IBC. ההסכם בין החברות מבשר את כניסתו של רמי לוי, לראשונה, לתחום התקשורת הקווית. 

אתמול פורסו הפרוטוקולים מהישיבה האחרונה של הבנק המרכזי, אשר חשפו כי מספר בכירים בפד מאמינים כי יש להתחיל בצמצום ההרחבה הכמותית כבר בחודשים הקרובים. בתגובה, התחזק הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם וטיפס ב-0.7% לשיא של חודשיים מול השקל – 3.57.

במחלקת המחקר של FXCM אמרו הבוקר כי "לאחר תקופה ממושכת של דשדוש, ההתפתחות הדרמטית אתמול בגזרת הפד הזניקה את הדולר-שקל עד מעל ל-3.56. עלייה מעל השיא האחרון ב-3.572 עשויה להקנות מומנטום חזק למהלך נרחב יותר כלפי מעלה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן