אחד העם: המסחר ננעל בעליות, בבילון נפלה שוב

הבורסה בתל אביב ננעלה היום במגמה חיובית, לאחר שאתמול ננעלה בירידות ועל רקע עליות השערים בוול סטריט ובבורסות אירופה. מדד ת"א 25 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.6% ומדד הבנקים התחזק ב-0.7%. מדד תקשורת זינק ב-3.7%, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.6%, ומדד הנפט והגז עלה אף הוא ב-0.5%.

מניית אורמת טיפסה גם היא ב-2.3% בעקבות הודעת הפרישה של המנכ"לית הוותיקה דיתה ברוניצקי לאחר 22 שנים בתפקיד. ברוניצקי תמונה ליו"ר אורמת במקומו של ישי דוידי. מנגד, לאחר עליות מתמשכות בימים האחרונים, מניית חברת בבילון משנה כיוון. מניית החברה נפלה היום ואיבדה 9.2% מערכה.

צילום: אהוד כהנים

בבית ההשקעות הלמן אלדובי התייחסו היום אל ההשלכות של זיכויו של אביגדור ליברמן על שוק ההון: "המשמעות של זיכוי ליברמן היא שכנראה הוא ימונה לתפקיד שר החוץ, ולפיד ימשיך לכהן כשר אוצר, דבר שצפוי להתקבל בשוק ההון בצורה חיובית. היות ומדובר בשמירה, לפחות בטווח הקרוב, על יציבות הקואליציה ומניעת זעזועים פוליטיים וסבב מינויים."

בנושא שערי מטבע החוץ אומרים היום ב-FXCM כי"אין כל שינוי במסחר בדולר-שקל, אשר עדיין נע בתוך הטווח הצר שבין 3.52 ל-3.54. הדשדוש הזה מבטא את ההמתנה של הפעילים בשוק לאירועי המפתח בהמשך השבוע – דוח התמ"ג בחמישי ודוח התעסוקה בשישי, אשר יכתיבו במידה רבה את המהלך הבא של הדולר בעולם, ולמול השקל. נתונים ירודים יחזקו את ההערכה שהבנק הפדרלי ידחה את צמצום ההרחבה עד למחצית הראשונה של 2014 לפחות, מה שיחליש את הדולר", 

"החלשותו של האירו שצנח מול השקל בכמעט 13 אגורות ב-7 ימי המסחר האחרונים, דווקא משרתת את האג'נדה תומכת הייצוא של בנק ישראל ומאזנת במידת מה את ההשפעות המזיקות לייצוא שנובעות מהיחלשות הדולר", הוסיפוב-FXCM.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן