אחד העם: ירידות שערים בתום יום המסחר הראשון לשבוע. אופקו צנחה ב-8%

המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים על רקע הערכות ראשוניות של נזקי הסופה, המוערכים במאות מיליוני שקלים. בארה"ב, ננעלה ביום שישי הבורסה בוול סטריט ביציבות וכעת מחכים המשקיעים להתכנסות הפד בהמשך השבוע, שם צפויות חדשות בדבר תחילת צמצום ההרחבה הכמותית.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.9%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.5% ומדד הבנקים איבד 1% מערכו. מדד התקשורת עלה ב-0.6%, מדד הנדל"ן ירד ב-0.3% ומדד הנפט והגז נסגר בעליה של כמעט 0.1%. מניית אופקו צנחה היום ב-8% לאחר שקרן ליקוויד הוציאה המלצת מכירה לגביה ועם פער ארביטאז' שלילי משמעותי מהמסחר בוול סטריט.

צילום: אהוד כהנים

במרכז השלטון המקומי העריכו היום את הנזקים הכוללים מהסופה לרשויות המקומיות בכ-300 מיליון שקל, כשמרבית הנזקים נגרמו בירושלים וצפת, בגלל השלג הכבד שירד בהן. בנוסף, נזקים כבדים נגרמו לגידולים החקלאיים, דבר שיבוא לידי ביטוי במחסור בפירות וירקות שונים בחודשים הקרובים ובעליית מחירים.

לדברי איציק כהן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, "אין סיבה לעליית מחירי פירות בעקבות הסערה. תפוחים, ענבי מאכל, אגסים, אפרסמונים וזנים נוספים נקטפו בקיץ ומשווקים מקירור. החקלאים כבר קיבלו את התמורה עבור הפירות וכל עלייה במחירם היא משחק של גורמים בשרשרת השיווק כדי להרוויח מהסערה ללא כל הצדקה. הבננות הן הפרי היחיד שאינו משווק מקירור, אך האזורים בהם נמצאים המטעים, שהם בגובה נמוך לאורך החוף או בעמק הירדן, לא נפגעו ממזג האוויר".

היום היה יום המסחר הראשון לאחר העדכון התקופתי של מדדי הבורסה. השינויים המשמעותיים הם כניסתן של בי קומיוניקיישנס וכור למדד ת"א־100, מעבר בזן מת"א 25 לת"א 75, ויציאתן של בבילון, סרגון וגבעות יה"ש מת"א 100.

בלידר שוקי הון סיכמו היום את נתוני חודש נובמבר כחיוביים: "נתוני התקציב של חודש נובמבר תומכים בהשערה שמסתמנת המשך התרחבות בצריכה הפרטית ברבעון ד', זאת בניגוד להערכות המוקדמות של התמתנות לאחר תקופת החגים וקיצוצי התקציב. חל גידול של 16% במע"מ ברוטו מקומי (מנוכה חקיקה) לעומת החודש המקביל אשתקד. גם נתוני סחר חוץ של חודש נובמבר היו חיוביים עם גידול גם ביצוא וגם ביבוא, על כל מרכיביו. אנו צופים צמיחה של 3.6% בשנת 2014."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן