אחד העם: מלאנוקס קרסה ב-22% – דסק"ש ירדה ב-10%

אחרי ימים של עליות, עברה הבורסה לירידות ביום המסחר האחרון של השבוע, על רקע האכזבה מדוחות חברת מלאנוקס. מניית החברה קרסה ב-22% במחזור גדול מאוד של כ-460 מיליון שקל, והכבידה על המדדים המובילים.

מדד ת"א 25 איבד 1.3% מערכו, ירידות שמחקו את העליות השבועיות, והמדד סיכם את השבוע ללא שינוי, ת"א 100 ירד ב-1.3%, וסגר את השבוע בעלייה של 0.2%. ומניות הטכנולוגיה רשמו ירידה של 2.3%, ומדד הבנקים נחלש ב-0.1%, אולם בסיכום שבועי עלה ב-1.4%.

הדוחות של מלאנוקס הצביעו על הכנסות של 156.5 מיליון דולר, עלייה של 17.2% בהשוואה לרבעון הקודם. עם זאת, פרסמה מלאנקוס את התחזיות לקראת הרבעון הרביעי, בהן היא צופה לרווח של 145-150 מיליון דולר, סכום הנמוך מהציפיות המוקדמות אשר עמדו על 157 מיליון דולר.

איל וולדמן, מנכ"ל מלנוקס | צילום: משה שי

"תוצאותינו ברבעון השלישי מעידות על המשך יכולתנו לחדור לשווקים קיימים ולהתרחב עם פתרונותינו לשווקים חדשים", אמר איל וולדמן, יו"ר, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס. "אנו ממשיכים גם לראות עליה באימוץ מוצרים שלנו וצופים כי שותפים ולקוחות נוספים ייהנו מההחזר הגבוה ביחס להשקעה שמספקים להם פתרונותינו".

אמש אישררה חברת דירוג האשראי, S&P, את דירוגה של מדינת ישראל והותירה אותו ברמת A+ עם תחזית "יציבה". בדו"ח שפרסמה החברה היא התייחסה למועד הבחירות החדש ולכשלון הממשלה להעביר את התקציב לשנה הבאה: "בעוד הבחירות הקרובות מעלות באופן זמני את חוסר הודאות לגבי התכנון התקציבי, אנו מאמינים כי כל ממשלה נכנסת תמשיך לנקוט מדיניות מקרו כלכלית ופיסקלית זהירה", נכתב בדו"ח.

מניית דיסקונט השקעות ממשיכה לרכז עניין: אמש זינקה החברה ב-16.7% ורשמה עלייה חדה של כמעט 200% מאז תחילת ספטמבר. היום נסחרה תחילה מניית החברה בעליות אולם בצהריים החלה לצנוח ורשמה ירידה של 10%.

"ניתן להעריך כי לאחר מהלך כה אלים כלפי מעלה בשער המנייה – ישנם כאלה אשר חוששים ממימוש בשווקים לאחר הראלי החזק בחודשיים האחרונים", מסביר האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. "מימוש שכזה עלול לפגוע במחירי המניות בפורטפוליו של דסק"ש אשר גם עלו בחדות. בסופו של יום מדובר בהחלפת ידיים בריאה אשר המפסידים והמרווחים ממנה ייקבעו על פי המגמה העתידית בשווקים".

בנק HSBC הבריטי עדכן היום מעלה את תחזית הצמיחה של המשק הישראלי ל-3.1% בשנת 2012, וזאת לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 2.8-2.9%, כך על פי תחזית שמפרסמת היום מחלקת המחקר הגלובלי בבנק. עם זאת, כלכלני הבנק מעריכים כי אחוז האבטלה צפוי להעלות: "עם ההאטה בכלכלה אנו סבורים כי האבטלה תעלה מ-7% בשנת 2011 ל-7.4% בשנת 2012 ול-7.8% בשנת 2013" נכתב בדו"ח.

חברת חיפושי הנפט והגז שמן הודיעה היום כי חיים ליבוביץ' ימכור את אחזקותיו בחברה. איש העסקים החרדי החליט למכור לג'קי בן זקן ולאברהם נניקשווילי 6% ממניות החברה אשר נמצאות ברשותו מחשש שפעילותה תגרום לחילול השבת. ליבוביץ' קיבל את ההחלטה לאחר התייעצות עם מספר רבנים. בנוסף ימכור ליבוביץ' 5% מהמניות לחברת אדן אנרגיה ו-6% לצדדים שלישיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן