Forbes Israel Logo
eyal waldman_photo omer moshe

החיים אחרי מלאנוקס: הכירו את הבייבי החדש של אייל וולדמן

לפני שנה רכשה ענקית השבבים אנבידיה את מלנוקס של אייל וולדמן תמורת 7 מיליארד דולר. עכשיו עושה המנכ"ל לשעבר פנייה לעבר תחום אחר לחלוטין

שנה לאחר שאנבידיה סגרה את רכישת מלאנוקס בשווי של 7 מיליארד דולר, למנכ"ל לשעבר של חברת השבבים הישראלית, אייל וולדמן, יש כבר משהו מלהיב נוסף על הכוונת.

מספר חודשים אחרי הרכישה עזב וולדמן את תפקידו הבכיר בחברה שנמכרה והחל להשקיע בתעשיות שונות, אך מבין כל אלו אין ספק שהשקעתו האחרונה נראית רחוקה מאוד מעולמות התוכן הקודמים שלו – ענפי המוליכים למחצה ותשתיות מרכזי הנתונים בהם חי ונשם כמעט כל חייו. וולדמן נכנס לאחרונה להשקעה בחברת הביטוח הדיגיטלי דימנדו (Demandoo), חברת אינשורטק, המספקת מיקרו ביטוח לפי דרישה לפרילנסרים ולעובדים בכלכלה השיתופית.

עוד בעבר הביע ולדמן התעניינות מיוחדת בתחום המתפתח והצומח במהירות של הפינטק, תחתיו מקוטלג ענף האינשורטק וחברות כמו דימנדו, שבשנים האחרונות הפכו לסחורה לוהטת בקרב המשקיעים ומצליחות למשוך סכומי כסף חסרי תקדים.

וולדמן שבנוסף גם יושב בדירקטוריון החברה המנסה לרכב על גל ההצלחה האדיר של הענף הוא המשקיע היחידי בסטארט-אפ המבטיח, ומסייע לה להיערך לקראת סבבי גיוס גדולים בהמשך.

בדימנדו, שהוקמה על ידי אוהד מדנס ודין שטרן, כבר הספיקו לחתום עם שני לקוחות אסטרטגיים: פיצה האט וסטארט-אפ משלוחי המזון הפיני wolt, שגייס לאחרונה 530 מיליון דולר.

"חברות מבקשות להבטיח כי השליחים שנושאים את הסחורה לפרק זמן מסוים מאוד מבוטחים למשך אותו פרק זמן בלבד, במקום שיהיו מחויבים לביטוח לתקופות ארוכות יותר", אמר ולדמן. "במקום התהליך המסורבל, האיטי והממושך, עם Demandoo הכל הרבה יותר פשוט – אתה לוחץ על התחל ביטוח ובאותה קלות אתה גם מסיים הכיסוי הביטוחי. זה נוח ואפקטיבי לשני הצדדים, לחברה ולפרילנסר שמספק לה שירותים באותה השעה".

עבור חברות כמו וולט מדובר בפתרון גמיש, חסכוני ויעיל, כזה שתפור היטב על חברות רבות נוספות שפועלות במודל של הכלכלה השיתופית  – כך הן יכולות ״להפעיל או לכבות״ את הכיסוי הביטוחי שלהם בהתאם לזמני העבודה של השליחים.

"הרוכבים אינם עובדים של וולט, הם קבלנים ולפני שדמנדו נכנסה לעסק הם לא היו מבוטחים", מדגיש ולדמן. "כשמתרחשות תאונות, עליך להפעיל ביטוח כלשהו, ​​כך שמה שדמנדו עושה זה שבכל פעם שרוכב עולה על האופניים שלו ועושה משלוח, הוא מבוטח עד שיסיים את המשימה. זה נותן שקט נפשי משמעותי מאוד לוולט ולשליח עצמו״.

“בזמנו, כשהתחלנו עם הרעיון, פרילנסרים היוו 30% מכלכלת ארה”ב. היום שיעור הפרילנסרים מתקרב ל־50% וזה קיבל דחיפה משמעותית בתקופת הקורונה”

הכיוון: אירופה

אם לפני כעשור פרילנסרים היוו 30% מכלכלת ארה”ב, כיום על פי ההערכות שיעורם מתקרב ל-50% מסך המועסקים במשק האמריקאי. בהתחשב במגמת הצמיחה המואצת שקיבלה דחיפה רצינית בעקבות הקורונה – תחום המיקרו אינשורנס לעובדי כלכלה השיתופית יכול להוכיח את עצמו כדבר הגדול הבא בכלכלה המתפתחת במהירות מסחררת בשנים האחרונות.

במקביל גדלה גם המודעות והמעורבות הפוליטית והרגולטורית בנושא תנאי ההעסקה של הפרילנסרים. מאחר שמצבם התעסוקתי של עובדי הכלכלה השיתופית נתון כל הזמן לביקורת ולפיקוח הולך וגדל לא מן הנמנע כי חברות רבות בענף ידרשו לאמץ כלים גמישים – כמו אלו שמציעה דימנדו – בכדי לספק ביטוחים או הטבות למועסקים שלהם.

דימנדו, המנוהלת על ידי אבי מנאים, לשעבר מנהל החדשנות של חברת הביטוח הפניקס, פעילה כיום בעיקר בישראל ומתכוונת להתרחב בקרוב גם לשוקי אירופה. לטענת וולדמן הסטארט-אפ המבטיח נמצא כעת במגעים לגיוס מימון ממשקיעים נוספים ומצפה לסגור סבב גיוס בחודשים הקרובים.

צילום: עומר משה, מלנוקס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.