אחד העם ננעלה בירידות; בבילון נפלה ב-7.2% לאחר פרסום הדוחות

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בירידות שערים על רקע פרסום הנתונים על ההאטת הצמיחה במשק שפרסמה אתמול הלמ"ס. מחזור המסחר עמד על 796 מיליון שקל. הבוקר הודיע מבקר המדינה כי יבחן את מודל התקציב הדו שנתי. הערב לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "יום הנשיאים".

ת"א 25 איבד 0.5% מערכו, ות"א 100 נחלש ב-0.4%. מדד הנדל"ן נסחר סביב רמות הפתיחה, מדד הנפט והגז נחלש ב-0.7%, מדד התקשורת השיל 0.4% ומניות הבנקים איבדו 0.2% מערכן. 

חברת בבילון פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2012 וכן לשנה כולה. על פי הדוח, בשנה החולפת זינק הרווח הנקי של החברה בלמעלה מ-260% ל-103 מיליון שקל. הכנסות החברה ב-2012 הסתכמו ב-685 מיליון שקל, עלייה חדה של 207% לעומת שנת 2011.

הרווח התפעולי של בבילון בשנת 2012 הסתכם ב-122.8 מיליון שקל, זאת לעומת 33.9 מיליון בשנה הקודמת. לטענת בבילון, הגידול ברווח התפעולי נובע כאמור מגידול בהכנסות החברה מפרסום. מניית החברה נחלשה היום ב-7.2%, כשהחברה מאבדת בסך הכל כ-80 מיליון שקל מערכה.

מנכ"ל בבילון, אלון כרמלי | צילום: אסנת קרסננסקי

נתונים שפרסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) מראים כי ההאטה במשק מחריפה. על פי הנתונים ברבעון הרביעי של 2012 צמח התמ"ג ב-2.5% בלבד, זאת לעומת גידול של 2.8% ברבעון השלישי ושל 2.9% ברבעון השני של השנה החולפת.

על פי חישוב שנתי עלה התמ"ג ב-2.8%. צמיחת התמ"ג מבטאת עלייה של 1.8% בצריכה הציבורית וכן גידול של 1.1% בצריכה הפרטית. מנגד, בשנה שעברה חלה ירידה של 1.6% בייצוא סחורות ושירותים וכן נרשם קיטון של 5.5% בהשקעה בנכסים קבועים.

היום הודיע מבקר המדינה כי בעקבות פניות של מספר גורמים הוא החליט לבחון את מודל התקציב הדו שנתי. שר האוצר שטייניץ טען כי המודל מסייע לחסונה הכלכלי של ישראל, אולם מנגד, מתנגדים למודל סבורים כי יש להשתמש בו רק בעתות חירום וכי בפועל המודל נכשל והזיק לכלכלה. 

בפגישה שנערכה אתמול בין נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות לבין נציגי החברה הגישה הנציגות את דרישותיה ולפיהן דרושה הזרמת בעלים של 500 מיליון שקל כמו גם העברה לרשותם כ-30% ממניות החברה. נציגי החברה סירבו להצעה וככל הנראה תתקיים פגישה נוספת עוד השבוע בנושא כישנה סבירות טובה כי בעל השליטה, נוחי דנקנר, יהיה נוכח בפגישה.

הבוקר דיווחה החברה כי בהמשך למגעים העיסקיים בין דנקנר לאלשטיין התקבל אתמול אישור שר התקשורת להשקעה עתידית של איש העסקים הארגנטינאי בגנדן. אישור שר התקשורת לעסקה נחוץ משום שבידי גנדן, החברה הפרטית בשליטת נוחי דנקנר, יש אחוזי שליטה על חברת התקשורת סלקום ומכאן שיש ברכישה כזו השגת שליטה בעקיפין ואמצעי שליטה בקבוצת סלקום. מניית אי.די.בי איבדה אחה"צ 1.4% מערכה.

חברת בזק השיקה היום מהלך חדש במסגרתו תשדרג את מהירות הגלישה הפופולרית בקרב לקוחות ל-15 מגה בחינם. לטענת החברה בתום המהלך ישודרגו כמיליון מלקוחות החברה. בנוסף השיקה בזק גם שירות גיבוי אוטומטי בענן בחינם. מניית החברה נחלשה בסיום יום המסחר ב-1.7%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן