אחד העם ננעלה בירידות; מדד הנפט והגז צנח ב-2%

המבחר בבורסה באחד העם ננעלה היום בירידות שערים, על רקע הפתיחה השלילית של וול סטריט והחשש מפני התפתחות משבר בשווקים המתעוררים.

מדד ת"א 25, מדד ת"א 100 ומדד הבנקים נחלשו ב-0.4% כל אחד. מדד התקשורת עלה ב-0.4%, מדד הנדל"ן ירד ב-0.4%, ומדד הנפט והגז צנח ב-2.1%.

מניות שותפויות הגז שזינקו אתמול, שינו כיוון ורשמו היום ירידות חדות: רציו ירדה ב-4%, אבנר ירדה ב-3.5% ודלק איבדה 4.3% מערכה.


צילום: אהוד כהנים

ב-FXCM ישראל מזהירים הבוקר כי מגמת הפיחות בערך המטבעות בשווקים המתעוררים צפויה להימשך וזאת במקביל להמשך מדיניות הצמצום של הבנק הפדרלי, אשר מביאה לבריחת הון זר משווקים אלה חזרה לארצות הברית, אירופה ויפן. "השווקים המתעוררים יהיו חבית נפץ בשוק הפיננסי העולמי ב-2014".

קריסת השווקים המתעוררים, סימני ההאטה בסין והחששות מפני השלכות מדיניות הצמצום של הבנק הפדרלי, מכבידים מאוד על הסנטימנט בשוקי העולם וגוררים את המדדים מטה: "המדדים בוול-סטריט נעלו בפברואר חודש שלילי לראשונה מאז אוגוסט, ואם היינו מורגלים עד כה כי המשקיעים היו עטים על כל ירידה קטנה כדי לקנות את המניות מחדש, הרי שהפעם אנחנו עדים לנסיגה עמוקה יותר, והשבוע הקרוב צפוי להיות קריטי להמשך המגמה בשוק", אמרו בבית ההשקעות.

באשר לדולר-שקל אומרים ב-FXCM כי בנק ישראל השיג ניצחון טכני למול הספקולנטים, וכי קיימת סבירות גבוהה להמשך התיקון כלפי מעלה. "לאחר מספר שבועות של דשדוש בין 3.47 ל-3.50, הצמד פרץ ביום שישי את רף 3.50 וגם את ההתנגדות המשמעותית ב-3.51 וייתכן שאנו עדים לשובר שוויון לטובת הדולר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן