אחד העם ננעלה בירידות; סיליקום זינקה ב-27%

הבורסה בת"א ננעלה בירידות על רקע המגמה השלילית באסיה הבוקר והירידות עם פתיחת וול סטריט.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.6% ומדד ת"א 100 ירד ב-0.7%. מדד הנדל"ן איבד 0.7% מערכו, מדד התקשורת נחלש ב-0.3%, מדד הבנקים ירד ב-0.4% ומדד הנפט והגז ירד ב-0.4%.

צילום: אהוד כהנים

מניית טבע ירדה היום בכ-2% לאחר שאתמול פרסמה החברה הודעה בה הצהירה על כוונתה לצמצם את הדירקטוריון שלה לאחר כניסתו של המנכ"ל החדש ויגודמן לתפקידו. 

סיליקום, יצרנית כרטיסי התקשורת לקשתות זינקה היום בתל אביב בכ-27%, ובשעה זו עולה גם בוול סטריט בשיעור דומה. העליות הגיעו על רקע פרסום הדו"ח הכספי לרבעון הרביעי של 2013 שהעיד על זינוק של 52% בהכנסות והכפלה של הרווח הנקי ל6.8 מיליון דולר. 

בנוסף יומיים לאחר שפלוריסטם דיווחה על הצלחה בניסוי הקליני I/II והצליחה להוכיח מובהקות ביעילות ובבטיחות של הטיפול בתאי גזע לטיפול בפגיעה בשרירים, מודיעה הבוקר שרשות הבריאות בגרמניה אישרה את תהליך היצור התלת ממדי החדש והמשודרג של החברה להפקה מסחרית של תאי גזע מהשלייה. למרות זאת, ירדה המנייה היום ב-1.5%

נתניהו דיבר היום בועידה בפתיחת הועידה הכלכלית בדאבוס שבשוויץ והדגיש את חדשנותה של ישראל והתבססות הכלכלה על אופי זה: ""כדי לשרוד היינו צריכים להמציא. ישראל נקראת אומת הסטארט אפ, אני קורא לה אומת החדשנות", אמר נתניהו. "העתיד שייך לאלה שמחדשים, ואלה שלא מחדשים, ישתרכו מאחור". 

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר ש"הדולר-שקל ממשיך לדשדש באזור 3.49, ואולם בימי המסחר האחרונים אנחנו רואים מדי יום ניסיונות תוך-יומיים לפרוץ את רף 3.50. אם יצליח הצמד לפרוץ את התקרה הזו, הדבר עשוי להקנות לו מומנטום ממשי כלפי מעלה. רמת ההתנגדות הבאה תהיה 3.515".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן