אחד העם ננעל בעליות קלות, בורסות ארה"ב ואירופה נותרו סגורות

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות שערים קלות למדי, לאחר הנעילה השלילית אתמול. בבורסות ארה"ב ואירופה, כזכור, לא התנהל היום מסחר עקב חג המולד אשר נחגג ברחבי העולם הנוצרי. אמש ננעלה וול סטריט בעליות שערים.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נסחרו היום סביב רמות הפתיחה, ועלו במאית האחוז. מדד הבנקים נסחר סביב רמת הפתיחה אף הוא, מדד התקשורת נחלש ב-0.3%, מדד הנדל"ן הוסיף 0.2% לערכו ומדד הנפט והגז ירד ב-0.6%.

מסיכום השנה של הבורסה עולה כי מדדי ת"א 25 ות"א 100 עלו ב-2013 בכ-13% כל אחד. מדד התקשורת רשם את העלייה הגדולה ביותר עם זינוק של כ-50%. לעומתו, מדד הבלוטק היה המתון ביותר ורשם עליה של 6% בלבד. מחזור המסחר היומי הממוצע עמד על 1.2 מיליארד שקל, עליה של 10% לעומת השנה שעברה.

צילום: אהוד כהנים

על רקע המשך התחזקותו של השקל, מתחזקת בשוק הקריאה לבנק ישראל לנקוט בצעדים לבלימת המגמה. יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, אמר הבוקר כי "פעילות סוף השנה האזרחית תורמת להיצעי מט"ח ולייסוף השקל. להערכתנו, על רקע גרירת הרגליים יידרשו קובעי המדיניות לנקוט שורת צעדים רחבה יותר במטרה ליצור מחדש את אפקט המבוגר האחראי עליו שקדו הנגידים פרנקל ופישר. זירת המט"ח המקומית משוועת מזה זמן לאמירה ברורה מצד קובעי המדיניות באשר לשאיפות בנק מרכזי בזירת שער החליפין".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן