אחד העם נסגרה בעליות. בבילון עלתה ב-5%

המסחר באחד העם ננעל היום בעליות שערים על רקע העליות בוול סטריט ועונת הדוחות הרבעוניים של החברות הגדולות בישראל.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.65%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.6%  ומדד הבנקים הוסיף לערכו 0.3%. מדד התקשורת ירד ב-0.3%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.5% ומדד הנפט והגז זינק ב-1.8% לאחר פרסום הדוחות החיוביים של דלק ואבנר.

בבילון הודיעה אתמול כי בעקבות ביטול ההסכם עם גוגל תפטר כ-50 עובדים בישראל – קרוב לשליש מעובדיה. מניית החברה ממשיכה לטפס ועולה היום ב-7%.

אתמול נשאה נגידת בנק ישראל החדשה קרנית פלוג נאום כלכלי-חברתי באירוע בבית הנשיא לרגל מינויה. בנאום דיברה פלוג על הצורך בסיוע לשכבות החלשות ובהגברת התחרותיות, שלדבריה לא אמור לבוא על חשבון מטרות בנק ישראל, ובראשן יציבות המחירים ויציבות המערכת הפיננסית כולה.

צילום: אהוד כהנים

היום העידה הנגידה האמריקאית הנכנסת ג'נט ילן בפני ועדה של הסנאט במסגרת הליך אישורה לתפקיד ואמרה כי יהיה זה מסוכן להפסיק מוקדם מדי את תוכנית ההקלה הכמותית. "רשמנו התקדמות טובה, אבל יש לנו עוד לאן להמשיך כדי לחזור למצב ששרר לפני המשבר והמיתון", אמרה ילן.

לאחר הדשדוש של הימים האחרונים, הדולר-שקל מתחיל לגלות סימני חולשה וכבר נסחר מתחת ל-3.52. "במידה ונראה שבירה מתחת ל-3.52, הדבר עשוי לצניח את הצמד אל מתחת ל-3.5", מוסיפים הבוקר ב-FXCM.

אמש הודיע משרד האוצר כי ביצע עסקת גידור נוספת, בהיקף של 125 מיליון דולר, וזאת כדי לחזק את הדולר במטרה לתמוך במגזר הייצוא, שנפגע כתוצאה מהתיסוף בשקל. ועם זאת, מדובר בהיקפים מצומצמים מאוד שאינם בכוחם להשפיע על המגמה של שער החליפין. רק לבנק ישראל יש די רזרבות כדי להטות את המסחר, ואולי אכן נראה התערבות של בנק ישראל במידה והדולר-שקל ישבור מתחת ל-3.50.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן