אחד העם נסגרה בעליות על רקע קולות אופטימיים המגיעים מארה"ב

הבורסה בתל אביב נסגרה בעליות קלות, על רקע  עליות של מעל 1% בוול סטריט והערכות כי המשבר בארה"ב יגיע לסיומו כבר בשעות הקרובות.

מדד תל אביב 25 ומדד תל אביב 100 עלו בכ-0.3%, מדד הבנקים עלה ב-0.5%, מדד הנפט והגז הוסיף 0.4% לערכו ומדדי הטכנולוגיה והנדל"ן נסגרו ללא שינוי.

לאחר שאתמול נראה היה כי בוושינגטון נמצאים על סף פתרון המשבר, לא הושגה הסכמה על אישור התקציב והעלאת תקרת החוב. הצעת הפשרה שגובשה בין הרפובליקנים והדמוקרטים, צפויה לעלות בשעות הקרובות להצבעה בבית הנבחרים ובסנאט, לאחר שג'ון ביינר, יושב ראש הבית, נכשל בהעברת שני חלופות שהיו מקובלות על חברי מסיבת התה. 

הבורסה בתל אביב. דריכות לקראת היממה הגורלית בארה"ב | צילום: אהוד כהנים

כעת נראה כי קיים רוב בשני בתי המחוקקים להצעת הפשרה שגיבשו מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד, והמנהיג הרפובליקני, הסנטור מיץ' ולפיה תמומן פעילות הממשל עד תחילת השנה הבאה ותקרת החוב תועלה עד לחודש פברואר 2014.

בתוך כך, סוכנות דירוג האשראי פיץ' הזהירה אתמול מפני הורדת דירוג האשראי של ארה"ב במקרה בו משבר החוב הלאומי לא יגיע לפתרון. אמש ירדו כל המדדים המרכזיים בוול סטריט לאחר שטרם נפתרה המחלוקת בין הצדדים.

בארץ פורסם אתמול מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר אשר נשאר יציב, בניגוד לתחזיות האנליסטים שהצביעו על עליה של 0.1%-0.3%.

"ישראל עשויה למצוא את עצמה בחודשים הקרובים בדיפלציה", סבור אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות הלמן אלדובי. "מדובר במדד נמוך נוסף אשר מצביע על אינפלציה נמוכה של 1.3% בשנה האחרונה, כאשר התפנית העיקרית חלה בסעיף הדיור. השקל הנמוך והסביבה הכלכלית ימשיכו לתמוך בסביבת אינפלציה נמוכה, ואם זה לא מספיק אז בנוסף לכך, המדד הבא צפוי להיות מושפע גם מירידה במחירי הדלקים, שהפעם היו גורם משמעותי בתרומתו למדד כלפי מעלה".

היום פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תחזית צמיחה של 3.4% לשנת 2013, הנמוכה מתחזיות משרד האוצר ובנק ישראל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן