אחד העם נסגרה בעליות שערים קלות

המסחר בבורסה באחד העם ממשיך את המגמה מאתמול ומתנהל בעליות שערים. זאת על אף הנעילה השלילית אתמול בוול סטריט והמשך משבר המטבעות בשווקים המתעוררים.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.4%, כמו גם מדד ת"א 100. מדד הבנקים נחלש ב-0.7%, מדד איבד 0.7% מערכו גם כן, מדד הנדל"ן עלה ב-0.1%, וומדד הנפט והגז התחזק ב-0.8%.


צילום: אהוד כהנים

היום תפתח בארה"ב ישיבת הפד בת היומיים שבסיומה יוחלט האם ובאיזו מידה להמשיך את צמצום ההרחבה הכמותית שהחלה בחודש שעבר. רוב ההערכות מדברות על כך שהצמצום ימשך כמתוכנן, אך לאור דוח התעסוקה המאכזב שפורסם לפני כשבועיים ואי היציבות הפיננסית בעולם, יתכן שיוחלט לדחות את המשך המהלך.

אתמול החליטה הועדה המוניטרית של בנק ישראל להותיר את הריבית במשק לחודש פברואר על רמה של 1%. בהודעה שפרסם הבנק נכתב כי "עקבית עם מדיניות מוניטרית שנועדה לבסס את האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים, ולתמוך בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית. תוואי הריבית בהמשך תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית, במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתפתחות שער החליפין".

ב-FXCM ישראל אומרים הבוקר כי "בסך הכול תמונת המצב הכלכלית והאינפלציונית נותרה ללא שינוי משמעותי. הריבית אמורה לעלות במחצית השנייה של השנה, ובכך יתרחב פער התשואה בין הדולר לבין השקל, שהרי כאמור הבנק הפדרלי אמור להותיר את הריבית ללא שינוי גם השנה. זהו גורם אשר יתרום לתיסוף השקל בטווח הארוך יותר."

לאחר פרסום החלטת הריבית, התערב בנק ישראל פעם נוספת במסחר במט"ח ורכש כ-200 מיליון דולר על מנת למנוע סחף שלילי של המטבע האמריקאי. יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים אמר היו כי מדובר במהלך ברמה ההצהרתית בלבד " לצעדי בנק ישראל בהיקף בו נוקט בנק ישראל, משמעות תודעתית והסברתית שנועדה להשיב לבנק ישראל את מעמד 'המבוגר האחראי'. מדובר במהלך מבורך, אולם על רקע מלחמת המטבעות בקרב מדינות באסיה ובדרום אמריקה ולאור התלות הגבוהה של התוצר המקומי בייצוא, ראוי היה כי במהלכי בנק ישראל ישולבו גם פעולות בזירה הפיסקאלית, לצד הגדלת היקף ההתערבות במטרה לאפשר ליצואנים להערך לייסוף באופן מדורג".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן