אחרי הבחירות: יוון מנסה לבנות קואליציית צנע

לאחר שניצחה אמש המפלגה הימנית ביוון את יריבתה השמאלנית רדיקלית, תנסה כעת "הדמוקרטיה החדשה" לגבש קואליציה תומכת למדיניות הצנע. ביום שני הקרוב, תתכנס המפלגה לישיבתה הראשונה ותחל במשא ומתן לגיבוש הקואליציה. ככל הנראה תחבור המפלגה השולטת לסוציאליסטים, התומכים גם הם בקיצוצים הנרחבים המתבקשים, על מנת להבטיח קבלת סיוע כספי עבור יוון ממדינות האיחוד האירופי. 

מפלגת הסוציאליסטים היוונית, אשר פעם הייתה המובילה המדינה וכעת נמצאת במקום השלישי, הביעה בעבר רצון לתמוך במדיניותו של מנהיג הימנים, סמרס, אך טרם הבהירה האם בכוונתה להצטרף לממשלה או להישאר בחוץ ולתמוך בו מהצד. 

אמש, נתנו אזרחי יוון את המנדט למדיניות הצנע, כעת הציפייה היא ליצירת הממשלה הרחבה ביותר האפשרית על מנת לדאוג שצעדים אלו יבוצעו. במאמר שפורסם אתמול בעיתון היווני המוביל, דיילי קטימריני, נאמר כי "הממשלה חייבת להיות רחבה על מנת לדאוג לביצוע צעדי הצנע ומפלגת הסוציאליסטים חייבת להיות בתוכה". 

ככל הנראה סיפוקם של היוונים מתוצאות הבחירות אמש לא יימשך זמן רב. סביר להניח כי הממשלה החדשה שתורכב תאלץ גם היא להתמודד עם גל הפגנות מחאה נגד הקיצוצים הצפויים. עם 29.7% מהקולות, מקבלת מפלגת הדמוקרטיה החדשה בונוס של 50 מושבים בבית הנבחרים. יחד עם מפלגת הסוציאליסטים, היא יכולה לבנות קואליציה של 162 מושבים, מתוך 300 הקיימים בפרלמנט בסך הכל. מדובר ברוב שמספיק על מנת לבנות מדיניות כלכלית להצלת המדינה ממשבר החוב. 

המסר ששולחת יוון לשווקים האירופאים כעת הוא חיובי. המדינה מנסה להשיב את כוחה ולעמוד שוב על רגליה. לאחר היוודע תוצאות הבחירות במדינה, הגיבו המשקיעים בסיפוק והרימו את הבורסות למעלה. כעת נותר לחכות ולראות כיצד תצליח הממשלה החדשה להחזיק מצב זה לאורך זמן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן